Re: Neuroleptika a oči
Tomáš
Ono to nezmizelo. Zlepšilo se to po vysazení, ale není to jako dřív. Lacrisin podle mě neléčí příčinu. Taky mě zajímalo proč jsou ta víčka oteklá a oči mají menší rozsah pohybu. K jakým trvalým změnám vlastně dojde po užívání Olanzapinu, nejen u očí? Díky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nevím, jak dlouho je to od vysazení. Taky nevím, jak dlouho jste olanzapin, případně jiná neuroleptika užíval. To co popisujete pravděpodobně patří k nežádoucím účinkům. Mělo by to být myslím napsáno i v příbalovém letáku. Ony některé účinky mohou odeznívat ještě dlouho po vysazení léku. Hlavně tehdy, když se jedná o léky které ovlivňují mnoho systémů, hlavně těch které mají regulační úlohu. Existují samozřejmě také komplikace které mohou nastat v průběhu léčby, nebo bezprostředně po jejím ukončení a mohou přetrvávat dlouhodobě. Asi bych vám doporučil (ostatně tak jako minule) zajít za lékařem, který vám lék předepisoval a svoje obtíže s ním probrat. Tak se asi dozvíte nejvíce.
Otoky a velmi pravděpodobně s tím spojená omezená pohyblivost očí by opravdu měli odeznít. Ale bylo by lépe, kdyby vás někdo viděl. :-)
S tím Lacrisinem. Neléčí sice příčinu, ale pomůže. Alespoň do té doby, než se to odezní, případně se podaří najít systémový zásah. To myslím není špatný výsledek.