Otazka
Danyla
Děkuji za to že jste mě napsala, aspoň si mužu v klidu s někym o tom promluvit avi mě za moji blbost neodsuzujete no aspoň doufam. Zrovna včera nam přišel s kamaradem dopis že proti nám zahajujou trestní řizení ale ja to naštěsti nemám tak strašny jak on, ja nejspíš budu jen obviněna za uživatelku ale on za distribuci, a mam strašny strach aby se to nedozvěděl táta, to by byl semnou stopro konec, už bych asi něměla žáný důvod skončit a ještě by ně dal co proto, a na ulici se mě spát nechce. Chtěla bych s zeptat jestli je nutné to zdělovat rodičům i přesto že mě je 18 let, i když asi nás na ty policajty naprašila máma, a budu mit zápis v trestním rejstříku. Diky Danyla Zase se ozvu

Odpověděl: Bára Orlíková
Opravdu se nemusíte obávat, že bych vás odsuzovala :-) Pokud byste chtěla pomoct s nějakými věcmi ohledně trestního řízení, tak byste se mohla obrátit na Právní poradnu A.N.O. (kontakt najdete v šedém, pravém sloupci na stránce poradny), tam by vám určitě poradili, specializují se na věci týkající se drogové problematiky a nemusíte se jich bát :-) Možná byste ani nemusela mít zápis v trestním rejstříku, záleží na tom, co všechno v tom případu hraje roli, ale pokud byste dostala alternativní trest - např. veřejně prospěšné práce, tak žádný záznam v rejstříku mít nebudete. A u podmínečného trestu se dá myslím hned po uplynutí doby podmínky požádat o vymazání záznamu, u nepodmíněného po skončení trestu a uplynutí nějaké lhůty (ale to vám asi nehrozí). Víc by vám k tomu řekli v té právní poradně. To, jestli to řeknete rodičům, záleží na vás. Nevím, jak vaše situace doma vypadá, zvlášť když máte pocit, že s tou kauzou má něco společného vaše matka, takže vám nic konkrétního asi poradit nemůžu. No, být vámi bych možná uvažovala o tom, že už to není žádná zábava brát dál v takovéhle situaci a že by bylo na čase s tím něco dělat. Jestli jste z Prahy, zkuste se obrátit na Denní stacionář, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30, můžete si tam domluvit schůzku a všechno tohle s někým probrat - není to žádný léčebný ústav, kde by si vás chtěli nechat :-) Každé úterý a čtvrtek (od 10.30 do 12.00) tam taky probíhá motivační skupina, kam chodí lidi, co maj zájem přestat brát a zatím moc neví, jak na to. Jestli nejste z Prahy, tak mi napište, kde bydlíte a já se vám pokusím najít nějaký vhodný kontakt. Zatím se držte.