Otazka
Jakým právním krokem se lze obrátit proti praktické lékařce, která zdělila důvěrné informace některým svým pacientům. Od jisté doby pociťuju odcizení některých známých z okolí. Často se po mně ohlížejí, ale nejsem si jist jakou informaci jim mohla poskytnout. O drogách nic neví. Ale jestli se jí nesvěřily rodiče, kteří mají tušení. Nevím, zda to tuší nebo předstírají, že tuší, abych trpěl nejistotou. Myslíte, že to lékařka může nahlásit ve škole? Teď od září jsem přestoupil na novou školu, snad by neměla potřebu mi znepříjemnovat život i tam. Nejhorší je ta nejistota, kdybych věděl co kdo ví nebo neví. mě by nevadilo, že lidi o mě něco ví ale musel bych mít tu jistotu že to ví. Já vim, že když si tohle přečtete, tak si řeknete že je to stíha, ale ono to stou stíhou není tak jednoduchý. Už jsem jí jednou měl a měl sem náhled, tohle je něco jiného. Tenkrát mi připadalo že mě chtěj zlikvidovat, z čehož je jasný že to je blbost. Ale tohle je tak padesát na padesát. Má vůbec prostý člověk možnost bojovat proti někomu kdo je Mudr. Možná by bylo ještě lepší kdybyste tento text nezveřejňovaly....Fakt mám strach.

Odpověděl: Bára Orlíková
Docela jsem nad vaším dotazem přemýšlela a omlouvám se za pozdní odpověď. Dotaz zveřejňuji, i když jste možná ve formuláři uvedl e-mail, tak se mi při odpovídání na dotaz nezobrazuje. Proti lékaři, u kterého máte pocit, že nerespektuje lékařské tajemství, se samozřejmě bránit můžete. Nicméně, musel byste mít asi průkaznější důkazy, že k tomu opravdu došlo. Mohla bych vám k tomu zjistit nějaké právní podrobnosti. Vaši situaci neznám, tak vám nemůžu říct, zda to lidé ve vašem okolí a rodiče tuší nebo ví, že berete drogy, ale odvážila bych se dost pochybovat o tom, že by jim tohle sdělila vaše lékařka, zvlášť, když jste s ní o drogách nemluvil. Víte, občas ten náhled mít nemusíte. Možná by bylo lepší, kdybyste si dal od drog chvíli pauzu. Přinejmenším zjistíte, jestli to, co se vám teď děje, je stíha nebo ne. Pokud byste měl pocit, že tohle dál přetrvává, tak zas napište a můžeme vymyslet, jak postupovat.