ano
JOHY
Na migrény a úzkostné stavy jsyem začala brát denně ráno a večer (ale spíš po 7 hodinách) betablokátor vasocardin. Zjistila jsem jsem, že pokus si ho nevezmu, mám vsoký tep a jsem vlmi nervózní. Jak jej vysadit a může na něj opravdu vzniknout závislost fyzická (nejen psychická?) Má lékařka mě přesvědčuje, že je to záležitost psychická, ale já to opravdu pociťuji fyzicky. Tvrdí, že je mohu klidně vysadit. Co s tím? Díky moc, kjse už dost zoufalá. Je mi 33 let a už je beru 3 roky. Poradíte mi?

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já si myslím (a kolega internista můj názor potvrdil), že po vysazení beta blokerů můžete mít právě takovoouhle reakci, pokud je berete ve větších dosích a dlouhodobě. Nejsem si jist, jestli to co se děje je zrovínka fyzická závislost, říkává se tomu myslím návratová reakce. Taky je otázka proč chcete ty léky vysadit a taky proč máte migrénu. A také - jestli máte nějaké další obtíže, třeba vysoký krevní tlak.
On váš dotaz zní dost zoufale a já bych vám rád nějak poradil - ale ono je toho ve hře docela hodně a navíc - jsem specialista na závislosti a co se týče migrény a beta blokátorů tak se necítím moc kompetentní. Kdybyste měla dojem, že jste doopravdy v nouzi, tak se můžete klidně ozvat a já bych se s vámi mohl sejít a případně doporučit nějakého kolegu se kterým spolupracuji a mám dojem, že to funguje bez větších problémů. :-)