Skola
Divna
Dobry den. Chtela bych poprosit o radu, jestli jsem vubec normalni. Tyka se to skoly. Porad musim chodit za skolu. Mnela jsem s timhle problemy uz od devate tridy. Vzdycky se na to prislo. A vzdycky jsem to udelala znova. Ve tride jsem oblibena a uceni mi taky celkem jde. Kromne matiky. Z ty propadam. Uz jsem byla nekolikrat u psychiatra, ale nepomah mi to. Delam to porad. Uz mi hrozil i pastak. Muze to byt tim, ze mam problemy doma? Nebo jsem proste nenormalni osoba?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, za školu chodí spousta lidí a neexistuje žádná diagnóza "záškoláctví", podle které by jste byla nenormální. Asi vám moc nepomůžu - těžko vám já řeknu, proč vy chodíte za školu. Asi sama nejlíp víte, proč se tak vždycky ráno rozhodnete a co se vám na tom líbí. S problémy doma to může mít určitě souvislost. Pokud jste byla už několikrát u psychiatra a nepomohlo to, je možné, že vám zrovna ten konkrétní doktor/doktorka nevyhovovali. Mohla by jste zkusit třeba psychologickou poradnu nebo problém probrat s někým na telefonické poradenské lince, které bývají součástí právě psychologických poraden. Já vám ale bohužel takhle na dálku a z tak stručným popisem moc nepomůžu, kromě toho se specializujeme spíš na závislosti a tohle je problém z trochu jiného okruhu. Nebo má snad nějakou souvislost s drogami, kterou jste nezmínila?