Otazka
Lucifer
Myslite to vazne,ze bych se u vas mela zastavit a promluvit si tom.Ani nevim kde sidlite,odkud jste?Nevim mam docela strach.Vite,vsichni mi totiz rikaj,ze kdyz tam za vama pojedu,ze me zavrete na protidrogovi.Kokyn mi dokonce rikal,ze jsem hloupa,ze vam vsechno reknu,ze vubec nemuzu vedet,co jste zac.Porad ma strach,ze me prasknete na policajtech.Udelala by jste to?Praskla by jste me?Nebo kdybych prijela,zavrela by jste me nekam?Doufam,ze vam v tomhle muzu verit,doufam,ze to nikdy neudelate.Vubec jsem nepremyslela nad tim,ze by jste me podrazila.Vy o me vite totiz vsechno.Vsechno to co jsem vam napsala je pravda,nikdy bych si neprala,aby jste me zradila.Vkladam do vas sve duvery,Baro.Vcera jsem premyslela nad drogama.Smazim uz pul roku.Ne ze bych to mela kazdy vikend,nekdy jednou,nekdy dvakrat za mesic.Mam strach,ze nikdy neprestanu,protoze si nedokazu valit bez toho.Sice jsem to parkrat zkousela,ale nebavi me to.Uz me vubec nezajima to co pred tim.Kone jsou muj zivot,miluju je.Je to nejkrasnejsi tvor na svete,jejich ladnost a krasa v kazdem okamziku.A ted?Mam moznost chodit ke konim,jezdit.Na jezdeni jsem abnormalne talentovana,na koni jsem se kompletne naucila jezdit asi za 3 tydny.Ted uz tam vubec nechodim,nebavi me to.Nebavi me nic.Aby jste tomu ruzumela,nekdy chci prestat uz naporad,ale na druhou stranu,nechci stratit neco tak jedinecneho a prekrasneho.Bylo to bez toho tak krasny,mohla jsem valit a mit radost z cehokoliv,ale ted uz mi to tolik nejde.Proc ne???Papa Lucifer

Odpověděl: Bára Orlíková
Sídlíme v Praze. A myslím si, že pokud byste se měla u nás zastavit, tak asi v Denním stacionáři, v Holešovicích. Strach mít nemusíte. Pokud byste stála o osobní návštěvu, nikdo vás nikam zavírat nebude, to vám můžu zaručit, ani nikdo nebude nikam dál předávat informace, které řeknete... ani vás nikdo nebude nutit, abyste někam docházela, pokud nebudete chtít - můžete se tam jednou zastavit a zjistit, o čem to je a nemusíte tam chodit dál (pokud vám teda není čtrnáct, to bych vám musela doporučit jiné zařízení, kam byste si mohla přijít popovídat). Možná by nebylo špatný, kdybyste si přečetla nějaké informace o tom, co vlastně sdružení SANANIM, které provozuje tuhle poradnu, dělá ještě za další aktivity a programy pro lidi, co maj nějaký trable s drogama (když kliknete v pravém horním rohu na kolonku SANANIM portál, tak se k těm informacím dostanete). Abyste tomu mohla víc důvěřovat. Drogy nejsou prostě věc, o které asi budete mluvit s každým. Taky to není nic jednoduchýho na řešení. A taky není jednoduchý se přimět k aktivitám, které jste dělala dřív a které vás teď nebaví, ale kdybyste se k tomu odhodlala a vydržela u toho aspoň chvíli, tak vás možná znovu chytne, uvidíte. Nebo si zkusíte najít něco jinýho. Já vím, že není lehký se rozhodnout, jestli to s těma drogama skončit úplně nebo si to ještě užívat. Jenže když v tom budete pokračovat, tak si to za chvíli nejspíš už moc užívat nebudete a s největší pravděpodobností se dostanete do průšvihů a pak bude o to těžší se z toho hrabat. Tu zkušenost s drogou už vám teď nikdo nevezme, o tu nepřijdete, jen si můžete teď zvolit trochu jiný směr. Není to legrace, ale určitě by se vám časem podařilo obnovit tu schopnost prožívat hezký věci a mít radost z čehokoliv. Uvažte to a zas napište. Mějte se hezky.