Drogové testy
Kristie
Dobré ráno.Zajímala by mě jedna věc: vedení naší školy každoročne organizuje hromadné testování svých studentů. Potřebovala bych vědět, jak dlouhou dobu zůstávají v krvi a v moči látky jako thc, xtc, pervitin, lsd, psylocybin atd. Jak dlouho lze jednotlivé látky v krvi nebo v moči nalézt?(ještě nevíme, zda se jedná o odběr krve, nebo test moči.Proto se ptám na obě varianty.)Také by mě zajímalo, jestli toto "povinně nepoviné" testování není mimoprávní, např. něco jako omezování osobní svobody atp.Děkuji a prosím o rychou odpověď.Kristina

Odpověděl: Bára Orlíková
Testování se provádí standardně z moči. Jednotlivé látky lze detekovat po různě dlouhou dobu. THC po jeden až třicet dní od posledního užití, pervitin a extázi cca týden až čtrnáct dní. Závisí to na intenzitě předchozího užívání a dalších faktorech, nicméně pokud látky užíváte často a pravidelně, je nutné počítat spíš s horní hranicí. Na LSD a psilocybin se testy běžně nedělají (při výzkumu v laboratorních podmínkách bylo LSD detekováno max tři dny). S tím právním hlediskem si nejsem jistá. Požádala jsem e-mailem o konzultaci Právní poradnu A. N. O., zatím odpověď nemám. Můžete se na ně tedy obrátit sama (kontakt najdete v pravém, šedém sloupci) nebo napsat znovu a já vám jejich stanovisko pošlu. Řekla bych, že pokud nejste plnoletá, tak je k testování potřeba souhlas rodičů, to vám ale asi moc nepomůže. Podrobnosti vám kdyžtak zjistím. Hrozí vám nějaké velké nepříjemnosti?