EXTAZE
RUDA
Myslim ze predtim nez pisete o extazi pouze negativne tak se docela divim ze taky nedoporucite nekomu precist knihu extaze a technoscena od Saundersa clovek by mel znat i jine nazory.Jinak je taky zajimave ze vsechny pokusy kdy byly delany na krysach a kterym byly davany 10x vetsi davky hned jsou delany zavery stejne jako na lidsky organismus.Spousty lidi nevi ze ve svycarsku se stale delaji pokusy a taky jinde a ze byla hojne uzivana drive psychyatriI.Ale takove veci prece nikdo nemusi vedet.Cim vic budete ukazovat negativa mdma tim vi ji lidi budou zneuzivat.Protoze vam neveri!Zajimalo by me co byste psali kdyzby se zase zacla uzivat v psychiatrii.

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že neposkytujeme o drogách jen jednostranné informace. Kdybyste si dal tu námahu a přečetl si pozorně článek o extázi pod kolonkou Halucinogeny/MDMA - Extáze (je řazena na pomezí stimulantů a halucinogenů, abyste se nepozastavoval nad naší klasifikací), tak tam najdete i informace o dřívějším využívání MDMA v rámci psychiatrie a psychoterapie a další informace, včetně odkazu na knihu Extáze a techno scéna v doporučené literatuře. Ohledně výzkumů - v některém z předchozích dotazů týkající se extáze jsem psala, že byly prováděny pouze na myších a že tedy nejsou ještě ověřené natolik, aby se daly aplikovat na lidský organismus. Pokud vás zajímají další aktuality ohledně výzkumů, tak si prohlídněte tenhle odkaz a tenhle odkaz. Nejsem přesvědčená o tom, že bychom pouze vyhrožovali, uváděli pouze negativa a že bychom byli zodpovědní za to, v jaké míře se extáze zneužívá. Pokud by se extáze používala v psychiatrii, tak bychom informovali o rizicích jejího zneužívání také. Stejně jako píšeme o rizicích užívání kupříkladu u Rohypnolu nebo Diazepamu, které se běžně předepisují. Nebo u alkoholu, který je volně prodejný... Takže o tom to tedy asi nebude. Ale dík za příspěvek do diskuse. Doufám, že je tohle otevřené pole pro názory z různých stran a mám za to, že se jich nebojíme. Kdyžtak zas pište :-)