trava
clarke
Mam otazku ohledne uzivani marihuany. Je mi 22 a jsem v 5. rocniku vysoke skoly. Travu jsem obevil nekdy v druhem rocniku a od te doby ji nepravidelne pravidelne uzivam. Ze zacatku jednou za mesic, v posledni dobe (cca posledni rok) jednou za tyden, vetsinou o vikendu. Pres tyden ne.Popravde receno si vikendouvou parbu nedokazi bez ni predstavit. Temer vsichni mi kamaradi, take vysokoskolaci, jsou na tom podobne s tim rozdilem, ze huli jeste mnohem vice. Problemy ve skole zatim nemam, ale zajimal by me vas nazor, z hlediska cloveka, ktery se setkava s "pripady mnohem pokrocilejsimi", nez jsem ja :) Zajimalo by mne, z hlediska globalni aspektu ;) , jesi mam problem nebo ne, kdyz s tim budu takto vikendove pokracovat. Dik za odpoved, Vas fanda

Odpověděl: Martin Hulík
Zodpovědnost za vaše zdraví, jak tělesné, tak psychické, náleží v první řadě vám. Stejně tak posouzení, zda máte problém nebo ne. V případě, že budete mít dojem, že problém máte nebo byste mohl mít, můžeme se pak spolu bavit, co s tím. Ale abych vás neodbyl. Trochu mě zaráží, že si víkendovou pařbu neumíte bez marihuany představit. Možná byste si mohl zkusit občas naplánovat nějaký víkend bez pařby (tj. bez užívání marihuany, alkoholu nebo jiných drog). Můžete tak nenásilně pracovat na tom, aby váš životní styl byl vyvážený a možná rizika kouření marihuany se vám dlouhodobě vyhnula - a to i přesto, že s užíváním marihuany v dohledné době neskončíte. Ještě něco: žádný globální aspekt v tomhle nejspíš neexistuje :-)