Paranoidni psychoza
Ahoj, nevim vlastne koho oslovuji ale jsem rad ze mohu aspon nekoho. Muj problem neni asi vyjimecny, kdyz pozoruji lidi ve sve blizkosti. O to vetsi uzkost. Mam 3roky zivota na pervitinu jako vikendak. Asi tak 5 let na konopi. Posledni dobou, intenzivne cca 1rok mam silny vnitrni pocit ze me moje partnerka, rovnez na P, manipuluje smerem, ktery neznam,neumim pojmenovat. Jsem na ni za dobu znamosti { 2.5roku} citove fixovany a mam silne obavy, ze jsem ji celkem slusne oddany. Mam ted konecne opravdu silnou motivaci dat si maximalni pauzu. P vzdy nosi a shani ona. Mam pocit, ze posledni dobou to jsou spise nejaka farmaka, ktera maji mit za ukol rozhozeni psy a tim totalniho selhani cloveci podstaty. Nejsem zadny masivni konzument rychleho prachu. Posledni rok tak 1 vikend do mesice s celkovou pauzou za tento rok cca 4mesice. Prezto vzdy a jedine tehdy kdyz snupnu, jenom snupu, se pod jejim vedenim zacnou dit prazvlastni veci, ktere jakoby mely naznacovat, ze se jedna o paranoiu. Vetsinou tak, ze se chce se mnou projet ve voze a ja pak s hruznou pravidelnosti vidam ve zp. zrcatku po tuto dobu cca 3-5 stejnych vozu ktere nas radoby sleduji ale tak aby si jich vsiml i slepej. Ziskany pocit s techto akci je nasledujici > Uz nechodim do undergroundove spol. >Neverim sve partnerce a nikomu v me blizkosti. >Vsichni mi stari znami po setkani s mou partnerkou me opustili, kazdy komu jsem ji predstavil me opustil. >Kdyz nastoupim do prace nevydrzim dlouho, verim si nejsem lempl ani lajdak ale zda se mi, ze o me nekdo tajne a zkreslene informuje me prac. okoli. Toto je vazne jen okrajove je toho mnohem vic a ja Vam dekuji, ze jsem si mohl ulevit a verit, ze Vam zase neco nasmolim. Diky za prostor LUKAAS P.S. 38let.:(

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdá se, že to nemáte jednoduchý. Možná by stálo za to si o tom promluvit s někým osobně, budete mít víc prostoru, než máte v takovéhle zprávě po internetu. Myslím, že by se vám ulevilo, ujasnil byste si, co se dá v takovéhle situaci dělat a jak s tím nakládat. Stane se, že po užívání pervitinu, byť v rekreační intenzitě, se člověk dostane do takovéhle situace, jakou popisujete. Každopádně, teď v tuhle chvíli si dejte rozhodně od pervitinu pauzu, protože vám po něm evidentně není moc fajn. Asi by nebylo od věci se obrátit na odborníky. Můžu vám doporučit Denní stacionář SANANIM, doktora Minaříka (adresa Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30), pokud nejste z Prahy, tak kdyžtak napište, zkusím vám najít nějaký vhodný kontakt v místě, odkud jste. Zatím se mějte se hezky a pokud budete chtít, pište, jsme vám k dispozici.