co dál?
kůzlátko
Vážená Báro! Já snad ani nemám konkrétní dotaz, spíš potřebuju radu! Dřív, asi v 15 letech jsem poprvé zkusila pervitin spolu se svojí kamarádkou. Nebrala jsem ho moc dlouho. Brát jsem ho tenkrát přestala, protože té kamarádce nedělal dobře na srdce a my byly něco jako siamská dvojčata a taky náš dealer zmizel takže jsem stejně neměly od koho brát. Jenže s touhle kamarádkou se už moc nevídám, každá jsme skončila někde jinde. Teď jsem v posledním ročníku na gymplu, chci jít na vysokou a ve škole je to teď fakt peklo a navíc ještě chodim na přípravku na práva. No a jedna z mých kamarádek má přítele, kterej dealuje (nejdřív jen ganju) perník. A já byla tak blbá a šla jsem do toho znova. Nejdřív jedno psáňo společně s kamarádkou, která to chtěla zkusit. Jenže já pak koupila další a další a nejhorší na tom je, že to beru hlavně sama a začínám v tom lítat, nechci, aby ta kámoška věděla, že v tom takhle jedu, tak si vymýšlím, že to neni pro mě atd. Problém je v tom, že se mi na tom výborně učí, vydržim dlouho vzhůru a nemám ty svoje hnusný deprese. Nevim co dál. Samozřejmě, že na mě jde dojezd, takže jsem schopná tohle napsat. Jinak si hraju na to, že jsem v pohodě a že to mám pod kontrolou, ale teď jsem zjistila, že fakt ne. Chtěla bych poradit jak se mám ovládnout, jak s tim přestat. Když s tim přestanu, tak si myslim, že se těžko dostanu na vysokou, protože už teď se musim učit dlouho do noci. Taky je mi líto rodičů, oni si tohle nezasloužej. Jenže já než jsem začala brát, jsem měla fakt hrozný deprese a úzkosti. Myslim, ale že na tom nejsem tak špatně, abych šla do nějakého poradenského centra. Navíc jsem po 4 letech přestala kouřit, takže si myslim, že vůli bych na to mohla mít silnou dost! Potřebuju jen poradit jak začít znova bez toho a hlavně jak se k tomu už nikdy nevrátit. Předem děkuju za odpověď! Omlouvám se, že jsem Vám napsala pomalu slohovou práci, jenže já toho mám na srdci hrozně moc a nemůžu to nikomu říct!

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejsem si jistá, jestli už jsme se někdy přes poradnu setkaly. Žádný dotaz z poslední doby pod vaší přezdívkou jsem nenašla, ale kdyžtak se mi připomeňte (napadlo mě to proto, že se obracíte přímo na mě). Mrzuté je, že to, jak to popisujte, asi není už úplná legrace. Spíš si myslím, že se těžko dostanete na vysokou, když v tom budete lítat dál. Protože si nejsem jistá, jak dlouho vám ta schopnost dobře se učit na pervitinu vydrží, spíš si myslím, že to za chvíli už nebude úplně ono. Braní drog a škola většinou moc dobře dohromady nejdou. A s depresemi a úzkostí se dá bojovat i jinak a líp, než prostřednictvím pervitinu, tím tomu ještě přihoršíte. Bohužel vám přes internet nejsem schopná napsat žádnou zázračnou radu, jak se z toho dostat ven a už se kt omu nevrátit :-( Zkuste zapřemýšlet, jestli by přece jen nebylo lepší někam zajít a promluvit si o tom. Vím, že to není jednoduchý, ale určitě to bude mít větší efekt než povídání po netu. Je to náročný, ale jde to, se z drog dostat, jen do toho budete muset vložit trochu úsilí. Zas napište, jak to s vámi vypadá a zkusíme vymyslet něco, co by vám pomohlo :-)