Subutex atd
Kopřiva
Srdecne vsechny zdravim. Zajimalo by me, jestli je mozne prihlasit se nekde na subutexovou substituci. Je to pry celkem zajimava moznost (pro lidi, kteri to mysli vazne), jak se zbavit zavislosti a chute na drogu. S drogami uz jsem jeden problem mel a podarilo se mi ho na dva roky vyresit (nebral jsem). Bohuzel uz v tom zase cca. tri mesice "litam" a abstaky jsou hodne neprijemny. Potrebuju se toho zbavit normalne v provozu, protoze jsem nedavno nastoupil do prace a dovolenou jen tak nedostanu. Abych fungoval, musim si aspon rano neco dat. Mam vazny zajem skoncit s tim navzdy a pokud to subutex ulehci, rozhodne bych ho vyuzil. Vim z medii, ze to nekteri lide zneuzivaji a berou k tomu dal. Ja to ale myslim dost vazne. Poradte prosim co a jak. Dekuju moc, Kopriva

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud jste z Prahy, rada je snadná. Substituční centrum Apolinář, nebo Drop-in (ten byl ale vytopenej a nevím, jestli už funguje). Nezapomeňte ale na to, že pokud budete jen na subutexu, tak nejspíš dlouho nevydržíte. Je to látka v zásadě podobná heroinu (opioid) a i když vám pomůže s odvykacím stave a chutěma - bez alespoň ambulantní podpory která bude přesahovat dobu po kterou budete subutex užívat je-pán promine- většinou na prd. Jo a přeju hodně štěstí. Kdybyste byl z Prahy a volil ambulantní léčbu a potřeboval jste výraznější podporu. Tak existuje Denní stacionář SANANIM. Můžete se tady léčit podobně jako v léčebně, ale chodíte domů. A jste samozřejmě v pracovní neschopnosti. Tak to uvažte. :-)