streetworker
viiikii
omlouvam se za predchozi vzkaz bez kompletni adresy.Takze jeste jednou.Muzete mi prosim objasnit co znamena pojem streetworker?Take bych se vas chtela zeptat jestli je mozne byt po temer 3 mesicich zavisla na koureni.Zacinala jsem na 5 cigaretach denne a pak z toho najednou byla krabicka.Je to tedy mozne nebo si to jen namlouvam,kdyz chci prestat?!Take by me zajimalo jestli je muskatovy orisek hodne nebezpecny?K jake droze by se tak dal prirovnal-temi nasledky(nebezpecim)?Dekuji Viky

Odpověděl:
Odpověděla jsem i ten předchozí dotaz. Pokud jste neuvedla úplnou mailovou adresu do formuláře dotazu, tak to nevadí. Mail slouží jen k tomu, aby vám došlo potvrzení o tom, že je váš dotaz už zodpovězený. Při odpovídání na dotazy vaše e-mailové adresy stejně nevidíme, nezobrazují se nám. Znovu tedy odpověď na vaši první otázku: Streetwork je termín používaný pro sociální práci s klienty přímo v terénu ("na ulici"). Český ekvivalent pro streetworkera je terénní pracovník. Streetworker, který pracuje s drogově závislými, je k dispozici na místech, kde se tito lidé pohybují, zpravidla zajišťuje výměnný program a poskytuje informace o možnostech léčby, o zdravotních rizicích užívání drog apod. Více si můžete přečíst v informacích o Terénních programech SANANIM nebo v sekci Harm reduction tady. Ohledně kouření - myslím, že je to spíš o rituálu kouření, o zvyku kouřit v určitých situacích, v určité společnosti, za známku fyzického návyku bych to po třech měsících kouření nepovažovala. Ale pokud chcete přestat, je to nejlepší způsob, jak rozvoji závislosti předejít. Dělat tohle rozhodnutí po letech je mnohem složitější a mnohem větší opruz, to vám můžu říct z vlastní zkušenosti :-) Něco o škodlivosti kouření najdete na tomhle odkazu. A k tomu muškátovému oříšku - je dost nebezpečný, drogy s halucinogenními účinky jsou obecně velmi nevyzpytatelné a navíc může způsobit závažné zdravotní potíže. Víc informací najdete na stránkách Encyklopedie psychotropních rostlin tady. Doufám, že vám to takhle stačí. Kdyby ne, zas napište, jsme vám k dispozici :-)