POMOC drogove zavislym
Klára
Jmenuji se Klára, jsem studentka prvniho rocniku gymnazia a rada bych vedela jak bych se mohla v budoucnu podilet na pomoci drogove zavislym lidem-resp.co bych pro to musela udelat. dik za odpoved Klára

Odpověděl: Bára Orlíková
Možná byste se mohla už teď zapojit do nějakých peer programů nebo do podobných aktivit zaměřených na primární prevenci. Získáte dost potřebných teoretických informací o drogách, o závislosti, o léčbě, o zařízeních, kde pracují s lidmi závislými na drogách... A taky si možná ujasníte, jak to máte se vztahem k drogám a co vás vlastně motivuje k tomu, že chcete pracovat s lidmi závislými na drogách a co to vlastně znamená, takováhle práce. Ani nevím, čím tahle práce tolik lidi přitahuje. Je to docela náročná, vyčerpávající, zodpovědná, a přitom málo placená práce a část veřejnosti na vás kouká jako na někoho, kdo pomáhá feťákům brát drogy :-) Takže si to rozmyslete. A když se přesto rozhodnete jít tímhle směrem, tak asi budete muset zvolit nějakou vyšší odbornou školu nebo vysokou školu (medicína, psychologie, sociální práce, pedagogika...), která je zaměřená na práci s lidmi, pak je dobré a potřebné mít psychoterapeutický výcvik a speciální kurzy zaměřené na drogovou problematiku... ale to možná už předbíhám. Když byste chtěla další informace, napište.