Otazka
Bessy
Už sem Vám asi před čtvr rokem psala o stejném problému. Tak tedy, užívám 5 let víkendově pervitin a extaze. Asi před rokem se mé dávky začaly velmi snižovat a nyní sním 1 extošku na šestkrát a má dosti intenzivní účinek. Co se týká pervitinu, tak mi stačí také abnormálně malé dávky a navíc, když kalim druhý den, tak má opačné účinky. Motá se mi hlava a uspává mě i při malinkatém množství. Na vaše doporučení sem si nechala udělat jaterní testy, které dopadly dobře. Můžete mi prosím napsat čím je způsobené a jestli je to motání hlavy životu nebezpečné.Díky

Odpověděl: Jakub Minařík
No to jedobře, že jste byla na těch testech. Jestli jsou játra o.k. je to dobrá zpráva. Tohle je v krátké době druhý dotaz na tohle téma. Je to méně typické a trochu složitější - myslím, že se tam více uplatňuje individuelní reaktivita. To motání hlavy bych vnímal asi trochu jako varování - víte co - může to souviset s lecčíms. Taky třeba s poruchama zásobení mozku krví. Nicméně - pokud bych vyloučil nějaká poškození, která by se asi projevila i jinak a dohnala by vás k lékaři - tak zůstává ta individuelně reaktivita. Stačí to takhle? Kdybych měl na to odpovědět víc, musela byste asi dorazit za mnou. Možná kdybych vás viděl a mluvil s vámi napadli by mě další věci. Jo, teď mi bliklo hlavou, že ony stimulanty mohou neurotizovat - takhle by se to taky mohlo projevit. Je to ale trochu přez koleno.Jinak - každopádně buďte opatrná. To, že reagujete takhle může znamenat taky třeba vyšší riziko předávkování, ...