je řešení ?
2GQ
můj kamarád je závislý na Heroinu, chce toho nechat, v posledni dobe to probíhá tak, že si vyjedná pobyt v komunitě - tam je ovšem podmínkou detox alespoň 14 dní -on to obvykle vydrží asi max. 5dní, pak podepíše revers a tak se to opakovalo na několika detoxech. Většinou hned záhy toho lituje, nevím jak mu pomoci, rodiče prakticky nemá, věk 21let, stupeň závislosti neumím posoudit ale soudím že tak do 5dní si musí dát a je choten si vymyslet neuvěřitelné věci (má nadprůměrné IQ), jen aby se mu to povedlo.

Odpověděl: Martin Hulík
Detox před komunitou je skutečně podmínka. Jen si nejsem jistý tou informací, že by měl trvat 14 dní. Dostatečnou délku detoxikace by měl spíš určit lékař na detoxu. Na druhou stranu, 5 dní často nestačí - je to opravdu ta minimální doba, protože z detoxu do komunity by měl člověk nastoupit čistý, to jest i bez medikace, která tlumí odvykací stav. Takže to bude muset zvládnout. Když podepíše revers, do komunity ho nevezmou. Obvykle taky platí, že z detoxu si musí klient zařídit přímý převoz do komunity; nejlépe, když vypomůže někdo z rodiny. I obyčejná zastávka doma může zkomplikovat nástup. Smyslem toho je, aby byla záruka, že se klient mezi detoxem a komunitou nestihne někde opít nebo našlehnout. Jestli váš kamarád o komunitu opravdu stojí, těch pár dní na detoxu navíc vydrží. Dřív nebo později.