Problémy
brety
Brala jsem naposledy před pěti rokama, teď se objevily docela velké a v podstatě neřešitelné problémy doma, apod. A mě tak najednou připadá, že problémy týkající se drog nejsou zas tak hrozné, jak se všude uvádí, v podstatě, z těchto dotazů, které jsem si zde přečetla vysvítá hledání sebe, je to takové ještě stále dětské, nezodpovědné, prostě že tyhle starosti jsou svym způsobem příjemnější, než ty vo vopravodovym životě. Mě je 21 a hned bych se vrátila zpět.

Odpověděl: Bára Orlíková
Ze zkušenosti s klienty, kteří se léčí z drog, vám můžu ledacos z toho, co říkáte, potvrdit. Jen to takhle nemusí prožívat všichni, kdo mají za sebou drogy a je to asi mnohem složitější, než jak to na první pohled vypadá. Je to většinou tak, že drogy překrývají mnoho věcí, se kterými by se člověk, který je drogy bere, obtížně vyrovnával. Když začíná abstinovat, tak se mu ukazuje, že je jednodušší brát než fungovat v běžném životě. Protože se v době, kdy bral, nenaučil žít tenhle "normální" život a být za něj zodpovědný a zároveň se často neumí porvat s věcmi, které si s sebou nese z drogové minulosti nebo z doby ještě před tím. Někdy se lidi do drog potopí tak hluboko a způsobí si tím tolik nejrůznějších problémů, že trvá dlouho, než se jim podaří se z toho vysekat a vůbec dojít k bodu, odkud se můžou odrazit dál. A někdy je to fakt docela těžký, než se dostanete na tu úroveň, kdy se na díváte trochu z nadhledu. Držím vám palce, abyste zvládla problémy doma a nevracela se zpátky. Je to sice pohodlnější, ale nakonec není o co stát, to asi sama víte nejlíp. Kdyžtak zas napište, kdyby to vypadalo, že si s vaší rodinnou situací nevíte rady, můžem zkusit vymyslet něco, co by vám pomohlo.