Otazka
Lucifer
Co je na smahu vlastne tak spatnyho?Ja vim,muzu se predavkovat,coz se nestane z duvodu nedostatku financi.Muzu se stat zavislou,ale to si porad myslim,ze nejsu.Ted sem bez toho byla 2 mesice a valila sem i bez toho.Dnes si po dlouhy dobe zase dam,bude nitrozilni strava.Jak vubec poznam,ze sem zavisla?Ani nevim proc to delam,asi proto,abych byla jina nez ostatni.Tenkrat poprve,to bylo neco nadherneho.Vite vy o tom vibec neco?Meli ste to vubec nekdy?Jestli ne,tak jak muzete ostatnim davat rady,aby to nedelali,aby prestali.Treba o otm vubec nic nevite,ale ja sem jina,JA VIM.Papa Lucifer

Odpověděl: Bára Orlíková
Jasně, že drogy nemají jen negativa. To by je, koneckonců, taky nikdo nebral. Ale těch rizik, kterým se vystavujete, je docela hodně. Ze začátku to prostě tak nemusí vypadat a můžete mít pocit, že když berete, máte něco víc, než všichni ostatní... Z osobní zkušenosti vám můžu říct, že přes všechny úžasné zážitky se s největší pravděpodobností, pokud budete pokračovat dál, dostanete i k těm méně dobrým. Tím myslím nejen závislost, ale třeba toxickou psychózu a další psychické potíže, které mohou být dost nemilé. Závislost zpravidla nerozpoznáte v okamžiku, kdy se z toho můžete vyvlíknout, ale až ve chvíli, kdy už vás má v pasti. Začíná to pomalu tím, že nemyslíte od začátku týdne na nic moc jiného, než na to, jak si v pátek dáte. Intenzita užívání se zpravidla zvyšuje, pomalu a postupně. Přestáváte se věnovat jiným věcem a děláte jen to, co s braním přímo nebo nepřímo souvisí. Nenecháte si na drogy šáhnout, vždyť s nimi žádný problém nemáte... a pomalu vám dojde, že kvůli drogám začínáte mít problémy jinde.... Je toho daleko víc a do takové odpovědi po internetu se toho moc nevejde. Neznám váš důvod, proč jste teď dva měsíce nic neměla, ale nějak si mi nezdá úplně nejlepší si zase dát, navíc si drogu aplikujete tím nejméně bezpečným způsobem... pak vám hrozí nejrůznější zdravotní problémy, které souvisí s tím, že si do těla vpravujete svinstva, kterými se drogy ředí, že si ničíte žíly, že se můžete ledasčím nakazit... Je to na vás. Taky jsem dřív měla potřebu být jiná než ostatní, ale mám už dlouho za to, že drogy nejsou ten nejlepší způsob, jak se odlišit a upoutat na sebe pozornost. Zvlášť v dnešní době, kdy drogy bere kdekdo. Pokud byste k tomu ještě chtěla něco vědět, pište :-) Je lepší mít informací víc a míň se vystavovat rizikům.