antidepresiva
monča
Chtěla jsem se dozvědět, jestli kombinace léku anxiron,zoloft a diane 35 může mít negativní vliv na játra. A jestli je třeba u těchto léku dodržovat dietu. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Podle informací na www.lekarna.cz mezi těmito léky nedochází k interakcím, které by snižovaly nebo zvyšovaly jejich léčebný efekt nebo nežádoucí účinky. V příbalovém letáku Zoloftu a Diane 35 je uvedeno, že by se neměly předepisovat pacientům, kteří trpí nebo v minulosti prodělali závažné onemocnění jater. Nenalezla jsem nikde zmínku o tom, že by se při užívání těchto léků měla dodržovat speciální dieta. Nicméně, myslím, že pokud chcete vědět nějaké informace o současném užívání těchto léků a jejich případných nežádoucích účincích, nejlepší je se zeptat lékaře, který vám je předepisuje. Tedy doufám a předpokládám, že je neužíváte bez předpisu.