Ospalost po piku???
Limeta
Kámoš si jednou dal dooost velkou čáru pika a potom místo aby byl naspídovanej, tak jakoby usínal a zavíraly se mu oči, já sem měla strach a nenechala sem ho, pořád sem se s ním snažila komunikovat a "otravovala" sem ho, po hodině už se mu spát nechtělo, a za chvíli byl už hodně (až moc) naspídovanej. Pak mě ale nadával, proč sem ho nenechala si na dvě hodinky pospat. Že to se občas stane, když si toho člověk vezme moc, ale není to nebezpečný - že prostě jenom dojde nejdřív k útlumu. Je to pravda? Nebo je nebezpečný, když se na peří - hned po sjetí čáry - chce člověku spát? Je to ale docela divnýýý - je to přece stimulant :)))

Odpověděl: Jakub Minařík
Dost dlouho jsem o vašem dotazu přemýšlel a konzultoval jsem tom s pár lidma a i s jedním bývalým klientem. Napadla nás spousta věcí, většinou pravda nepoužitelných. A asi je pravda, že se k tomu nedokážu úplně smysluplně, nebo spíš jednoznačně vyjádřit, aniž bych toho člověka viděl.
Dost může záležet na stavu se kterým ten člověk vstupuje do intoxikace. Jinak funguje první, jinak opakované užití a jinak užití když člověk v kuse paří už 4 den. Vybavuju si taky z tlustých knih kazuistiku jakési kofeiniskty která pila litry kávy denně. Po jejím vysazení trpěla úpornou nespavostí a spolehlivě usínala po aplikaci tuším pervitinu. On v tom bude asi problém. Mozek při dlouhodobém užívání funguje jinak než při jednorázovém usu přiměřené dávky. A navíc - to co popisujete může být stav, který se vymiká typickému průběhu.
Na druhé straně - ono to zas není tak netypické. Třeba u pravidelných uživatelů kokainu se kromě stimulace popisují i stavy lenivého snění. Samozřejmě, pokud pak takového člověka budíte může být hodně otrávenej.
V sovislosti s tím rizikem: Tak jde o to, jak moc je ten člověk utlumenej. Pokud se někdo obtížně budí i poté, co na něj vylejete kýbl ledové vody a není schopen smysluplně odpovědět na dotaz - vnímal bych to jako alarmující. Takový stav by mohl znamenat že buď se děje něco uplně blbě. Třeba může dojít k selhání krevního oběhu. Nebo to co si dal nebyl pervitin. Nebo to byl pervitin s něčím. Může to být látka, která hodně tlumí. Třeba heroin. Taky když ten člověk špatně dýchá, má slabý tep, neřku-li modrá - zavolejte záchranku. Bude to určitě menší průšvih, než když bude mrtvej.