Zoloft + Ex
hedr
V patek si planuji vzit na party 1 Extazy...ovsem v patek to bude uz 4ty den co beru antidepresivum Zoloft. Bojim se neobvyklych pocitu. Co o tom vite? A jeste jak se Zoloft snasi s Marihuanou. Prosim zbytecne to nedramatizujte,protoze se zbytecne budu bat,Ex. si totiz vzit chci. Chci vedet pravdu. Dejkuji a prosim odpovezte rychle..specha. Hedr

Odpověděl: Jakub Minařík
Já bych to na vašem místě ještě zvážil. Je to dost blbá kombinace. Zoloft inhibuje enzym (jaterní cytochrom P450 2D6) , který metabolizuje MDMA. Navíc je tu i interakce na místě kde obě látky působí (metabolismus serotoninu MDMA zvyšuje jeho vylučování v CNS, zoloft brání jeho odbourání z mezineuronální štěrbiny-tzv. synapse). Sečteno a podtrženo, můžete si opatřit tzv. Serotoninový syndrom. To je stav který vás může zabít. Postiženo je více orgánových systémů, lehčí případy se odbydou průjmem, nevolností a břišními křečemi, pak stoupá svalové napětí, připojí se křeče zvyšuje se krevní tlak a srdeční akce. Zvyšuje se tělesná teplota. K úmrtí pak dochází obyčejně v souvislosti s hypertermií, dostavuje se tzv. diseminovaná intravaskulární koagulace (krev se sráží v cévách, současně protisrážlivé faktory srážení brání-výsledkem je pak ztráta srážlivosti krve a vykrvácení), dochází k selhání přetíženého srdce. Psychické příznaky zahrnují někdy těžkou únavu, jindy zmatenost, urychlení psychomotorického tempa až agitovaný neklid, delirium ... Stav bývá smrtelný i tehdy, když se před jeho plným rozvinutím dostavíte na vysoce specializované pracoviště, aby vás ošetřili a je vám poskytnuta péče na nejvyšší úrovni.
Nechci to dramatizovat, ale předávkování samotnou EXT nebývá smrtelné. Smrtelné může být právě její užití s některými farmaky. Kazuistiky jsou známé i z ČR.
Jestli vás právě napadlo, že Zoloft vysadíte a dáte si EXT - tak na to zapomeňte. Díky relativně dlouhému poločasu je bezpečný odstup od užití jednotlivých látek v týdnech.
P.s. Fakt vás nechci strašit. Jsou léky, které jsou v tomto ohledu mnohem nebezpečnější. Ale jedinné nač můžete spoléhat je, že budete mít kliku.