Tráva
Pif
Dobrý den, čím je způsoben zápach potu při kouření marihuany? Všude je psáno, že pot smrdí po spálené trávě nebo listí. Slyšel jsem, že za to může čpavek, který nějakým způsobem vzniká či co. Mohli by jste mi to prosím vás objasnit? Děkuji moc. Filip

Odpověděl: Pavel Kubů
Bohužel nevím kde "všude" je psáno, že pot při kouření konopí páchne po spálené trávě nebo listí. Zatím jsem se s touto informací v literatuře nesetkal a v běžném životě ji nepozoroval. Vzhledem k pokračování Vašeho dotazu se domnívám, že se k Vám v podobě jedné hypotézy dostalo několik na sobě nezávislých jevů. Kouř z cigarety s konopím páchne po spálené trávě či listí. Při delším pobytu v takto zakouřeném prostředí teoreticky může po jistou dobu pot takto zapáchat, daleko pravděpodobnějším nositelem zápachu však bude kuřákovo oblečení. Čpavek se používá při úpravách cigaretového tabáku, aby se z něj lépe uvolňoval a rychleji se v plicích vstřebával nikotin. Pokud vím, tak ale tento technologický postup nijak významně vůni tabáku nemění. Charakteristicky syntetický zápach obklopuje potící se jedince intoxikované pervitinem, což je dáno používáním fosforu při výrobě drogy.