Otazka
Gábina
Brala jsem drogy tedy pervitin asi tri roky.Pak jsem začala chodit na psychoanalytickou psychoterapii a během tří měsíců jsem přestala. Myslíte se. že tato psychoterapie patří k nejůčinnějším? Díky Gábina

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že účinnost psychoterapie se odvíjí spíše od vhodnosti indikace vzhledem k danému problému a určitému klientovi. Možná, že když požádáte svého anylytika o radu, jakou PT byste měla zvolit, protože anylysa vám nevyhovuje, tak najdete to co hledáte. Nebo se k tomu alespoň přiblížíte. Prostě psychoanalysa není pro každého, stejně tak jako není pro každého KBT. A někdy je taky třeba doplnit psychoterapii medikací, neb PT je sama o sobě v danou chvíli málo účinná. A asi by také psychoterapeut měl vědět o vaší drogové karieře. Může to výrazně ovlivnit jeho způsob práce. Věděl váš analytik o drogách?:-)
P.s. Pokud mohu poradit, zkuste hledat psychoterapeuta který pracuje v oblasti závislostí a zabývá se dynamicky orientovanou psychoterapií. Třeba to bude to pravé. Kdybyste si o tom chtěla promluvit, můžeme se i sejít.