alkohol
Karel
Dobrý den, možná,že můj problém je na první pohled jednoduchý,ale věřte,že si nevím rady. Do hospody nechodím každý den,ale zhruba 1 až 2 za týden,a to o víkendu. Jedná se o to,že když jdu do hospody,tak se opiju tzv.nadoraz. (pivo + kořalka) . Jsem pak agresivní,rejpavý a tím velmi špatný společník. Druhý den samozřejmě těžká kocovina a okno,kdy někdy ani nevím,kde jsem vlastně byl. Poslední případ včera - měli jsme "sraz " se třídou ze ZDŠ. Celou dobu to tak nějak šlo,ale dnes jsem se dozvěděl, že po srazu jsme ještě byli ve dvou hospodách. To už ale nevím...Z toho pak vyplývají i problémy s okolím - většinou mi ani nechtějí říci,co jsem vyváděl.Vím,dalo by se to jednoduše vyřešit - nechodit do hospody nebo nepít . Já jsem však svobodný,je mi 37 let a žiji v malém městě pouze s matkou a mezi lidi prostě musím. A samozřejmě všichni známí do hospody chodí. Práci mám,navíc i živnost. Děkuji za radu,Karel

Odpověděl: Jakub Minařík
Dost jsem o tom co píšete uvažoval a nenapadlo mě zase tak moc kloudných věcí. Stejně jak vám i mě je jasné, že musíte zastavit. Pokud nezastavíte, skončíte na protialkoholním léčení. Možná ne hned, ale za čas určitě. Rada nechodit do hospody je sice pěkná, ale bez toho, že budete mít co jiného na práci je s prominutím na ...
1) Takže se v první řadě pokuste najít si nějaké koníčky. Možná nějaké máte, možná i nějaké staré a zapomenuté by šly oprášit. Asi bych se o to pokusil v prvé řadě. Dá to asi práci, ale myslím, že se něco najde. Mělo by to být něco, při čem si odpočinete, unavíte se a bude to mimo vaše obvyklé působiště, nebo zvyklosti.
2) Doporučil bych vám taky přestat na čas pít úplně. Nevím, jestli to zvládnete, ale s podporou nějakých jiných zábav by to jít mohlo. K tomu abstinenčnímu pokusu mám jednu dobrou radu. Abstinujte vždycky jen na dobu, kam dohlédnete - na rok, nebo do konce života je to na nic. Abstinovat třeba do neděle, je výrazně snesitelnější. Možná to můžete pro začátek zkusit. Vemte to jako úkol. Začněte ode dneška abstinovat a abstinujte do neděle. V neděli se rozhodněte, jestli v tom budete pokračovat další dny (třeba zas do neděle), nebo jestli to zrušíte. Rozhodnout vrátit se k pití je samozřejmě možné, to je jen vaše rozhodnutí, ale takové rozhodnutí učiňte jen v ten stanovený den, s tím, že rozhodnutí bude platit od následujícího dne.
3) Pokud úplně abstinovat nezvládnete, pokusil bych se stanovit si pevná pravidla co, kdy a kolik. Musíte to udělat dřív, než vyrazíte do hospody a nesmíte je v průběhu večera měnit. A taky musíte dobře vědět co a proč děláte. Pokud se v průběhu večera rozhodnete, že si dáte místo 6 dl vína jednu dvojku navíc, nejspíš se opijete jako obvykle. Mimo stanovenou dobu a pravidla ani hlt. Je to důležité, jinak to nebude fungovat.
Všechno si pište. Jak jste se rozhodl, proč a do kdy vaše pravidlo platí. To prostě proto, aby nedošlo k mejce. Taky se pak k některým věcem můžete vrátit a podívat se, jak jste postupoval a proč. A´t se vám bude dařit, nebo ne, ozvěte se jak to vypadá (a připojte číslo tohoto dotazu, jinak to nenajdu). Držím vám palce. Máte před sebou těžkou cestu, ale první krok jste udělal. Dokonce 2. Přiznal jste sám sobě, že máte problém a dokonce jste se zeptal co s tím. To znamená, že jste s tím začal i něco dělat. To je dobré. Se spoustou klientů, kteří za mnou chodí na tomhle pracuju týdny a někdy i měsíce. :-)