Pervitin=smrt?
Pavla
Už tři roky si píchám pervitin. Byla jsem nedávno půl roku čistá, ale teď se to zase vrátilo. Můj učitel je na pokraji zoufalství, už neví, jak mi má pomoci. Nechci ho zklamat a chtěla bych se léčit. Problém je v rodičích. V každé léčebně je zapotřebí jejich souhlas, ale já jim to říct nechci-nemáme dobrý vztah. Dalším problémem je to, že kombinuji alkohol a Guajacuran, Algifen, Dithiaden a užívám muškátový oříšek. Může mě to nějak vážně poškodit? A ještě jedna věc-nedokážu si pomoci a jakmile mám nějaký problém, vezmu ostrý předmět a pořežu se do krve. Strašně se mi uleví, když cítím bolest. Mám po rukách spoustu jizev, což mi vadí. Měla bych navštívit psychiatra? Nebo je to jenom malý úlet? Každopádně si uvědomuji, že takhle se už žít nedá, ale mám vůbec nějakou naději?

Odpověděl: Dana Holubová
Je toho hodně na jednoho člověka. Určitě byste měla navštívit někoho, kdo Vám to může pomoct začít všechno rozmotávat. Pervitin, alkohol, prášky, muškát i utíkání se k bolesti. Píšete o souhlasu rodičů (do osmnácti let) - existují zařízení právě pro lidi do 18- 19ti let. Zprostředkovat léčení mohou K-centra a AT poradny (najdete je v Kontaktech), případně psychiatr nebo psycholog. S tím, jak se domluvit s rodiči, Vám mohou hodně pomoct. Neexistuje asi člověk, který by jim to říct chtěl. Potřebuje ale prostor, abyste to mohla začít zvládat. Luxus skrývání stojí moc sil, a nedá se v něm volně nadechnout.
Než se odhodláte k akci, nekombinujete už určitě(!) Alkohol s Dithiadenem, oba silně tlumí a není těžké to přehnat. Cokoliv byste chtěla napsat podrobněji, tak se ptejte, budu se těšit.