Pervitín..
DADA
Dobrý den, pred 3 mesici jsme s kamosema
snupali 3 dny v kuse pervitín,a jeden z kamošů dostal toxickou psychozu a měl stihy a když jsem ho viděl ,tak jsem dostal o něj strach,uplně mě to vystrašilo..od te doby mám ale ja stihy,ze začatku jsem se citil hrozně a měl jsem ze všeho strach časem se to lepšilo až jsem byl uplně skoro normalní,citil jsem se už fajn a teďka se citím např,týden normalně a pak někdy příjde den a citím se zase hnusně..a to nepiju alkohol ani neberu drogy..mužete mi prosím poradit,jestlí to odezní uplně nebo je možné,že mi nastala z toho schyzofrenie..??Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
cením si, že se s Vaším problémem obracíte na naši poradnu. Je velmi těžké takto na dálku a s velmi kusými informacemi radit, stejně tak posoudit, jestli je u Vás možné propuknutí Vámi zmíněněné schizofrenie.
3 měsíce abstinence bývá z velké většiny postačující dobou, aby nepříjemné stavy samy postupně zcela odezněly. Pakliže skutečně neberete žádné drogy, tedy ani nekouříte marihuanu ani nepijete a Vaše nepříjemné psychické stavy přetrvávají, nebo se opakovaně vrací, bude nejlepší zcela jistě navštívit odborníka a se všemi potížemi a jejich okolnostmi jej seznámit. Stává se, že člověk, který si v sobě nosí dispozice k psychické poruše, nebo poruchám a které se nemusí po celý život zásadně projevit, pak požitím drogy, nebo drog může její propuknutím zdánlivě nečekaně nastartovat a ty ho pak bez patřičného ošetření mohou provázet až po zbytek života. Marihuanu jsem záměrně zmínil proto, že ta po podobné zkušenosti může sama o sobě následně stačit k tomu, aby se popisovaný problém vracel, nebo dokonce radikálně zhoršoval.
Proto Vám doporučuji navštívit odborníka, před kterým bude třeba vyložit karty na stůl a který Vám pomůže se potíží zbavit, nebo je minimalizovat. Za zkušenost s drogami Vám nikdo hlavu neutrhne, zde platí ochrana soukromí a informací klienta. Uděláte dobře, když navštívíte některé ze zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí, tam Vám jeho pracovníci i anonymně po předchozím telefonickém sjednání termínu schůzky doporučí kroky, které můžete pro nápravu Vašich potíží podniknout a dají Vám kontakt na specialistu z oboru psychiatrie, který se zabývá i problémy souvisejícími s užíváním drog. Navštívit zařízení můžete i rovnou v jeho provozních hodinách. Nijak neotálejte, troufám si odhadovat, že potřebujete co nejčasnější pomoc.
Napište, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji Vám brzkou úlevu, úzdravu a hodně štěstí ve Vašem počínání,
Amrit Sen.