pervitýn
pepesita26
Dobrý den.Chtěla bch se vás zeptat,nebo poradit.nedávno jsem potkala svou kamarádku,ale je v jiném stavu.má kamarádka byla závislá na pervitynu.Ale nákou dobu jsem jí neviděla.Až ted nedávno jsem ji potkala a čeká miminko.příjde mi že v tom pořád jede.? Nevím? mohu se mylít?! Ale ona mi tvrdí že už v tom nejede... chci se vás zeptat? to dítě co nosí v bříšku,přeci musí trpět? kdyby se tedy já nemylíla.
Děkuji vám za odpověd. Adriana

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
rozumím Vašim starostem o kamarádku a chápu Vaše obavy o ještě nenarozené miminko. Jestli kamarádka bere, nebo ne, Vám nepovím. Pravdou je, že závislých, které ani těhotenství nedokáže odradit od užívání drog je bohužel mnoho. Źe se dítě a jeho vývoj, v případě, že matka bere, nachází v situaci ohrožení, je jasné. Bohužel toho lze udělat jen velmi málo. Nahlásit lékařům, nebo sociálním pracovníkům odboru péče o děti znamená, že matce po porodu s velkou pravděpodobností, pokud se užívání např. testováním v porodnici prokáže, znamená, že s velkou pravděpodobností bude dítě odebráno. Často je to pro dítě sice velmi smutné, ale jediné bezpečné východisko. Nemusí si toho ale také nikdo všimnout. Motivovat někoho, kdo se léčit nechce, bývá velmi těžké. Můžete se pokusit s kamarádkou promluvit a navrhnout jí, aby se došla, bude li mít přece jen vůli, poradit do některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou. Poradenství a konzultace jí mohou být poskytnuty i anonymně. Existuje u nás i jediná terapeutická komunita Karlov, kde se léčí ze závislosti matky s dětmi, kam mohou nastoupit maminky již v průběhu těhotenství, pak neriskují, že jim bude dítě odebráno, nebo po porodu, kdy to může být s převzetím dítěte do vlastní péče někdy složitější. V komunitě dostanou matka i dítě všechnu potřebnou péči. Pokud nebude zahájeno žádné řízení týkající se péče o dítě, neměl by to být ani tehdy v jejich problém.
Kontakt: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk).html
před nástupem je podmínkou absolvování detoxu a pohovor s pracovnicí, která má na starost příjem nových klientů.
Kontakt: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Pravdou je, že s přesvědčováním kamarádky, pokavad to nebude z její vůle, to budete mít velmi těžké s malou vyhlídkou na úspěch. Za pokus nic nedáte, rozhodně se jí nesnaám žte nic vnucovat, to by mohlo mít i zcela opačný efekt.
Napište, jestli vám byla naše odpověd' užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Hodně štěstí přeji,
Amrit Sen.