agresivni chovani
koki34
muj partner uziva pervitin. kdyz ho treba den dva nema je agresivni,apaticky jak si ho da silene me a nase deti miluje a je vse ok ale jakmile ho nema jen rve vyhazuje nas pak lezi mlci a zas nanovo rev nadavky a kdyz mu reknu ze to ma stoho ze by si mel najit pomoc tak rekne ze se mam lecit ja ze on je v pohode. muze te mi poradit co stim ? deti uz maj sneho strach ,ze bude zas vysilovat nadavat mi a posilat pryc.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Víte, řekla bych, že vychovávat děti s partnerem závislým na pervitinu, který se navíc chová agresivně, není úplně dobrá situace. To, že vy to zatím nějak "skousnete" je jedna věc, ale rozhodně to nevytváří prostředí, které by bylo bezpečné pro vaše děti a takovýto domov vnímaly jako své zázemí. Nejspíš by bylo rozumné, dát partnerovi najevo jasné hranice, za jakých podmínek s ním zůstanete. To by měla být z jeho strany jednoznačně léčba a abstinence. Je samozřejmě potřeba, pokud hranice nastavíte, následně se jich také držet, aby to nebylo jen plané vyhrožování, které se míjí s účinkem. Chápu však, že vaše situace je jistě mnohem složitější, než se to jeví z pár řádků tady na internetu. Myslím, že by vám mohlo pomoci, zajít to detailně probrat v rámci osobní konzultace. Existují organizace, které poskytují pomoc a poradenství rodinám závislých, kde si ve spolupráci s terapeutem budete moci sama pro sebe ujasnit své postoje i očekávání do budoucna a zvážit, jaké konkrétní kroky by bylo dobré podniknout. Ráda bych vám doporučila vhodné zařízení, ale nevím, odkud jste. Každopádně se můžete podívat na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci (ve vyhledávání si zadejte region a Kontaktní centrum), zavolejte tam, určitě vám doporučí poradnu, která pro vás bude dostupná. Nebo můžete znovu napsat sem k nám, uvést dostupná města a my vám zařízení vyhledáme.
Přeji hodně štěstí a sil.