Prevence
Týn
Dobrý den, dělám projekt do školy na téma drogy a nevím si rady s prevencí. Na internetu je spoustu odkazů, ale nějak se mi jim nechce věřit. Stačilo by mi jenom pár informací např. jestli jsou nějaké druhy prevence a jak se dá závislosti předejít. Děkuju moc.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
nejsme sice poradnou, která se zabývá pomocí studentům se školními pracemi, naším úkolem a náplní práce je pomoc uživatelům, lidem kolem nich a lidem, kteří jsou jakkoliv ohroženi užíváním, nebo v souvislosti s užíváním, či lidem, kterých se bezprostřední problémy uživatelů nějak dotýkají.
Přesto Vás rád nasměruji. Peventivních programů praktikovaných u nás relativně mnoho, i tak, přestože fungují a mají nezastupilnou úlohu, by jich mělo být, podle mého názoru víc. Programy jsou orientovány na různé cílové skupiny obyvatelstva, nejčastěji na mládež a děti, dokonce i předškolní. Přednášky, interaktivní osvětové akce na školách a podobně pořádají většinou naše neziskové organizace. Dám Vám kontakt na jednu z nich s velkou praxí, můžete se spojit rovnou s její ředitelkou, která se prevencí v drogové oblasti zabývá již řadu let, má skutečně přehled o všech podobných aktivitách u nás a je autorkou řady prací na toto téma, včetně autorkou jak několika preventivních programů, tak má, věřím, že pro Vás velmi zajímavé informace z praxe.
INSTITUT FILIA - vzdělávání a prevence drogových závislostí
Kontakt:
http://web.telecom.cz/filia/
Přeji vše dobré a krásný konec léta,
Amrit Sen.