alkohol
Standa
Dobrý den,
rád bych znal Váš názor na řešení následující situace. Známý si zvykl požívat značné množství alkoholu, přičemž situace budí podezření ze závislosti. Dává si alkoholu velké množství, v kteroukoli denní dobu, pití tají, o situaci lže, nepřipouští jakýkoli problém, po láhvi sáhne kdykoli se ocitne v nějak stresové situaci.V minulosti prodělal klíšťovou encefalytidu, takže má řadu zdravotních problémů, které alkohol nepochybně ještě zhoršuje. Dostali jsme radu postupovat tvrdě, tzn. o problému začít mluvit, lži nekompromisně vyvracet. Potíž je v tom, že v důsledku prodělané nemoci jde o člověka dosti labilního, který v minulosti hovořil (při řešení více stresujících situací) o sebevraždě. Bojíme se proto situaci řešit nějak razantně, abychom ho neuvrhli do pocitu izolace a deprese, která by mohla mít tragický konec. Můžete mi poradit, jaký postup by bylo nejlepší zvolit?
Děkuji
Standa

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
stavím se za nekompromisní návrhy řešení které jste dostal. Nevím ale, kdo Vám radil, jestli laik, nebo odborník, proto vám pro každý případ doporučuji, abyste se spojil pracovníky některého zařízení zabývajícího se problematikou alkoholismu ve Vašem okolí. Tam Vám po seznámení se situací jeho pracovníci doporučí kroky, které můžete pro řešení situace a možné pomoci k motivaci dotyčného k léčbě podniknout.
Napíšete li nám, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme najít.
Vyhledat je můžete i sám na serveru:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověd' užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí a držím palce,
Amrit Sen.