pokračování
annick
Zapoměla jsem podotknout pár fakt, že pervitin šńupal, je mu 26 let. Tvrdí, že začal v 16 letech a užíval drogu vždy například pár měsíců, poté půl roku nic, někdy rok. Poslední tři roky nebral vůbec (studuje vysokou školu) a loni na podzim, touto dobou začal znovu. vše vyvrcholilo v již zmíněném lednu, a poté do dubna jsme bojovali s tím, aby začal žít opět pro něco jiného, než je pervitin. Jsem opravdu nováček s těmito věcmi, uvítám jakoukoli radu. Jsem ochotna zajít na nějaké sezení, ale obávám se, že jeho někam dostat bude problém, je dost uzavřený. Děkuji a budu vděčná za jakoukoli radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
rozumím Vašim starostem o blízkého. Potíž je v tom, že závislému se dá jen velmi těžko pomoci, pokud sám o pomoc nestojí. Někdy bývá dokonce největší pomocí nepomáhat a přestat s ním jakkoliv sdílet jeho život závislého.
Existují ale kroky, jimiž se lze závislého  pokusit motivovat k některé z forem případné léčby.
Proto Vám doporučuji navštívit některé ze zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí. Tam Vám po seznámení se situací jeho pracovníci doporučí kroky, které lze v situaci Vašeho blízkého podniknout. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky, případně je můžete navštívit rovnou v jeho provozních hodinách. Všechny tyto služby jsou bezplatné a lze je poskytnout i anonymně. Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Můžete navštívit kterékoliv nízkoprahové zařízení z oboru, některé z kontaktních center, nejlépe pak některou z poraden pro rodiče, partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké.
Kontakty můžete vyhledat i sama v Databázi kontaktů na Drogovém serveru
www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně ,
kde je možné vyhledávat podle oblastí, typu zařízení a názvu organizace,
nebo na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou
Mapa pomoci na
www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně,
kde je dohledáte také podle regionu a typu zařízení.
Jste li z Prahy, nebo okolí, bude nejlepší se spojit s:
Poradna pro rodiče a osoby blízké (PPR)
Kontakt:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Adresa:
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon:     +420 284 824 234
Fax:            +420 284 824 235
GSM:          +420 739 268 527
e-mail:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoby:
vedoucí poradny Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
stálá pracovnice poradny Eva Formánková
po telefonickém objednání (pondělí až pátek 9.00 - 19.00)
Poradenství po telefonu poradna poskytuje bez omezení.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji Vám hodně zdaru, silné vůle a přiměřené trpělivosti,
Amrit Sen.