Co s tím?
Anonym79
Dobrý den. Děkuji srdečně za obsáhlou odpověď. Ale v minulosti už jsme doporučenou skupinu absolovali přímo tam. Co je na tom někdy nesnází, že i když někdy dotyční, zjm. teď někdy, uvažují o komunitě , léčbě, naráží to na finanční prostředky. Oni jsou na podpoře, a já ani druhá osoba z přízně nejsme schopni je finančně nikterak podpořit. Taktak jednotlivě vystačíme sami. Vypadá to tedy, že řešení není. Ale děkuji. Zkusili jsme to.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
řešení určitě existuje, pokud se budoucí klient zaregistruje na Úřadu práce, bude nejen jištěn platbou sociálního a zdravotního pojištění úřadem, ale sociální odbor může pomoci s proplácením zásadní části měsíčního příspěvku na léčbu, který je i tak v podstatě symbolický, protože ve skutečnosti stojí měsíční náklady na léčbu jednoho klienta zhruba kolem 40 tisíc korun a hlavní část nákladů tak zůstává na bedrech organizace, která službu poskytuje. Pokud jsou tedy dotyční na podpoře, dá se situace řešit. Jestli má, nebo nemá klient dostatečné prostředky na léčbu v komunitě ale rozhodně není kritériem, které by hrálo roli pro přijetí do léčby. Vše se dá domluvit, vzniklý dluh si může klient odpracovat, případný zbytek dluhu následně splatit, nebo splácet. Vše je o dobré vůli a o domluvě. Většina komunit páry nepřijímá, naopak z objektivních důvodů a z dlouholeté osvědčené praxe komunity po celém světě vyžadují, aby se partneři léčili odděleně. Existuje u nás sice komunita Pastor Bonus, která páry přijímá, ale vzhledem k tomu, že nekomunikuje s ostatními komunitami a s většinou zařízení a organizací, která se zabývají drogovou problematikou, o ní víme jen velmi málo.
Nenechat se odradit překážkami a nastoupit směr k jejich překonávání, bývá pro každého, kdo se snaží ze závislosti osvobodit, nenahraditelným bonusem. Když se chce, tak to jde. Věřím, že Vy to chápete, důležitější v tomto případě ale je, aby to přijali za své dotyční, o kterých píšete.
Přeji Vám i vašim blízkým hodně štěstí.
Rádi odpovíme na další dotazy. Hezký zbytek pozdního léta,
Amrit Sen.