Pohřešovaný
Aisha
Dobrý den, už týden je pohřešovaný kamarád. Myslím si, že se vrátil k drogám - byl se před pár léty léčit, před tím byl na ulici...
Ještě před tím než zmizel, měl období, kdy třeba 2-3 nevycházel z bytu, ale vždy komunikoval alespoň prostřednictvím SMS.
Teď z ničeh nic přestal komunikovat i s rodinou a po týdnu zmizel.Říkal, že nechce lidi okolo sebe ničit, ale to zmizení je daleko horší... Je nahlášený jako pohřešovaný, ale už je pryč dost dlouhou dobu. Telefon je vypnutý - předpokládám, že ho prodal, aby měl na drogy.
Můžu ještě něco udělat... Vím, že když naposledy byl na ulici pokusil se o sebevraždu.
V případě, že by se našel - jakým způsobem se chovat. Vždy jsem se snažila ho podpořit.
Máte nějakou zkušenost, za jak dlouhou dobu se takto pohřešované osoby najdou? Najdou se vůbec?
Děkuji moc.
A.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud je kamarád nahlášený jako pohřešovaný, nedá se v současné chvíli dělat nic jiného než čekat, zkusit zkontaktovat jeho drogové přátelé, pokud je znáte, nebo zajít na místa, kde se dřív pohyboval. V naprosté většině se takto ztracení lidé najdou, doba je ale hodně různá. Vím, že to nezní jako velká útěcha, ale obvykle platí, že dokud se dotyčný nenašel, je s největší pravděpodobností naživu. Pokud se tedy nezapletl do organizovaného zločinu nebo nezmizel do ciziny, což ale snad není tento případ.
Až se objeví, záleží na tom, v jakém bude stavu a co bude sám chtít. Podle toho je pak možné mu nabídnout různou pomoc - nejlépe když pak napíšete aktuální situaci.
Doufejme tedy, že se kamarád brzy najde. Pro rodinu by jistě stálo za zvážení vyhledat podporu u psychologa, protože jejich situace je opravdu hodně těžká.