pro Janu Justinovou
zrz
dobry den, opet se na vas obracim s dotazem. Porodila jsem zdravou, velkou a krasnou holcicku. A ted k otazce....chtela bych se k perniku uz nevratit a myslim, ze az se trochu zotavim z porodu, bude cas na tom zacit makat. Chut ted samozrejme nemam, navic mi to pritel nenosi domu, coz samozrejme je obrovska vyhoda. Jenze ja vim, ze on si proste jednou za cas da. Vim, ze kdyz ja nebudu brat, tak to bude opravdu max jednou za mesic. Po precteni drtive vetsiny otazek a odpovedi ve vasi poradne tykajicich se pervitinu a vztahu, ale premyslim, zda je to takto realne. Vzycky pisete, ze prestat musi oba a i tak se vetsinou rozejdou. Nas vztah, prestoze jsme fetaci urcite neni zalozeny na spolecnych jizdachy(i kdyz i tech jsme si par uzily). Mame chteny a planovan mimco a mame se opravdu radi. Chodime na prochazky, plavat, vecer se tlapkame u bedny atd, jako vsechny ostatni pary. Z druhe strany nemuzu cekat, ze moje rozhodnuti prestat, povede k tomu, ze s tim sekne i on, i kdyz to nevylucuji. Myslite, ze to je realne?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně gratuluji k narození dcerky, jsem ráda, že vše dobře dopadlo. To, jak jste prožívala porod, může a nemusí mít s Vaší dlouhodobou závislostí spojitost. Pravda je, že dlouhodobí uživatelé si často stěžují na špatné snášení bolesti, na druhou stranu i mnohé ženy, které nikdy drogu ani neviděly, prožily něco podobného jako Vy. To, že Vám nezabíraly léky na bolest ale s největší pravděpodobností bude způsobené vyšší tolerancí k nim, kterou jste si za léta braní vypěstovala. Doufám tedy, že negativní zážitky brzy překryjou jen samé radosti a zůstane mlhavá vzpomínka...
K Vašemu hlavnímu dotazu - v podstatě si odpovídáte sama. Teoreticky je reálné všechno, i to, že otcovství a nová stuace přivede k abstinenci i Vašeho přítele. Je ale pravda, že mateřství je v tomto případě mnohem silnějším motorem. Bohužel v situacích jako je ta Vaše dost často funguje několik měsíců nebo let a pokud partner dále užívá a droga je součástí rodiny, dříve nebo později se k ní matky často vrací. Pokud jste tedy rozhodnutá, že Vy s pervitinem končíte, využila bych situaci, kdy máte nejsilnější motivaci a zkusila na tom - až budete mít energii a zvládnete nejnutnější - pracovat za pomoci odborníka, ambulantně. Tam byste si ujasnila i své priority ohledně vztahu a pokud by to bylo možné (tedy pokud by přítel chtěl), mohli byste absolvovat několik sezení i společně, abyste zjistili, jak je reálné, že spolu vydržíte tímto způsobem.
Pokud byste potřebovala nějaké kontaky na odbornou pomoc, dejte vědět, kde by to mělo být.
Jinak Vám přeji, ať si mateřství co nejvíce užíváte a co nejdříve máte od drog ve svém životě definitivně pokoj (a to nejen od jejich přítomnosti reálné, ale i ve své hlavě).
Hodně štěstí, s pozdravem, Jana Justinová