Jak přestat brát Tramal
Lusiliu
Dobrý den,moc vás prosím o pomoc.Je to zhruba čtyři měsíce,co jsem začala brát tramal v kapkách,když přišli menstruační bolesti,mývám je opravdu silné a Tramal byl jediný lék,který na ně pořádně zabral a po kterém mi bylo navíc moc fajn.Tehdy ještě problém nebyl.Vzala jsem si 25 kapek jednou měsíčně.Ale pak jsem začala mít potíže se zády a první po čem jsem sáhla byl opět Tramal.Protože kapky mi vůbec nechutnaly začala jsem brát Tramal v kapslích a to deno denně a postupně jsem dávky zvyšovala,protože jeho \"příjemné\" účinky se začaly snižovat.Teď jsem v situaci,kdy beru Tramal v kapslích (50mg) každý den,a ne kvůli bolestem,protože ty nejsou zdaleka tak nesnesitelné,abych na ně musela zrovna tímto silným opiátem ale proto,že mi je po Tramalu krásně,mám dobrou náladu,jsem aktivní,nic mě neštve atd.Beru teď 300mg denně,vždy 3x po dvou kapslích.A to zhruba dva měsíce v kuse,začala jsem jednou dvěmi kapslemi a zkončilo to takhle.Už jsem si zkoušela nevzít ale je mi děsně,chce se mi spát,nejsem schopná ničeho,všechno mě bolí a nakonec si zase vezmu aby mi bylo líp.Je to jak začarovaný kruh.Někde jsem četla,že k odvyknutí je potřeba postupné snižování dávek až k uplnému vysazení léku.Prosím,poraďte mi jak na to.Začínám z toho být zoufalá.Furt myslím jen na to,jak si zase musím vzít,přestávám mít chuť na sex a všeho (např.sportu) jsem schopná jen na tom příšernym Tramalu.Už ho nechci ani vidět a všem ostatním radím,jestli to není doopravdy nutné tak NEBRAT! Začalo to tak nevinně a zkončilo to dá se říct závislostí a strachu ze dne,kdy si třeba nebudu moct dát a bude mi zle.Předem moc děkuji za radu a odpověď.Kdybych mohla vrátit čas,nikdy po Tramalu nesáhnu.L

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
na Tramalu bohužel opravdu dost snadno vznikne závislost, a to poměrně silná. Jak sama píšete, je to opiát. Při vysazování musíte počítat s tím, že Vám bude nějakou dobu špatně. Několik dní hodně špatně, pak budou ještě delší dobu přetrvávat pravděpodobně poruchy spánku a nálady. A to i několik týdnů nebo měsíců. Můžete zkusit snižovat postupně, ale počítejte s tím, že špatně Vám bude tak jako tak. Nejlepší je poradit se s lékařem a s ním udělat plán vysazení. Případně by Vám napsal něco nenávykového na zmírnění abstinenčních příznaků na přechodnou dobu.