nevim jestli to je???
stewe
prosim vas jak poznam apces na ruce mam asi tak 4dny bouly na ruce ale dva posledni dny mne zacina bolet misto kde mam apces vzAL jsem injekcni jehlu tu tlustou z dlouhou jehlou a do ty boule sem zapichl jehlu a natahl sem asi 50carek bilozlutyho hnizu mam opravdu strach ze o ruku muzu aj prit diky za odpoved stewe

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
odpověď na předchozí dotaz už Vám poslal kolega Hulík ...
Teď k Vaší bouli na ruce. Velmi nerada bych takhle na dálku tvrdila něco s jistotou, ale podle toho, co píšete, by skutečně mohlo jít o absces.
U injekčního užívání to není nic až tak neobvyklého. V zásadě jde o zánět spojený s produkcí hnisu. Jde o poměrně bolestivou záležitost. V lepším případě, se hnis hromadí těsně pod kůží, vzniká tím na omak velmi bolestivá horká boule, která nakonec praskne a hnis vyteče ven. V horším případě se hnis nahromadí v hlubších vrstvách a praskne jakoby dovnitř, což je velmi nebezpečné a hrozí rozšíření infekce do celého těla.
Nikdy není dobré do boule píchat jehlou a hnis vytahovat!!! Mohl byste tím infekci ještě zhoršit.
Zákrok by měl provést lékař ve sterilním prostředí. Jde o to, aby byl zánět beze zbytku odstraněn. Jindy lékař zavede do rány tzv. dren, který umožňuje, aby hnis postupně vytékal. Někdy je i zásah chirurga. Podle vážnosti si pak lékař zve pacianta na pravidelné převazy, případně nasazuje antibiotika.
Situaci tedy nepodceňujte a vyražte okamžitě k lékaři!
Ozvěte, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.