pervitin - psychika
l.jajson
dobry den,
pritelkyne brala piko asi 3 roky, ted nebere 6-7 mesicu, jak je na tom s psychikou? ma deprese, vsechno stoji za houby, je naladova, nema rada lidi, vybuchuje. Spatne se mi orientuje za co muze pervitin za co ja za co rodice. Dochazi mi trpelivost ale mam ji rad. existuji nejake obecne rady jak nenapadne pomoci?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
na Vaši otázku neexistuje jednoduchá odpověď.
Zkuste si pro začátek stanovit jasné hranice - co si líbit necháte, co už je na Vás moc a jak dlouho to chcete zkoušet. Někdy zní lákavě svést náladovost a výbuchy vzteku na drogy, nebo užívání drog, ale na druhou stranu, pokud se situace postupně nezlepšuje, pak se tím, že najdete viníka, nic nevyřeší.
Náladovost po vysazení drog není nic neobvyklého, ale není Vaší povinností ji do nekonečna snášet. Je i na Vaší přítelkyni, aby se s ní naučila pracovat. Zkuste s ní o všem mluvit a hledejte společně řešení. Určitě Vás něco napadne. Možností je spousta - od toho, že bude-li na Vás křičet odejdete a počkáte, až se uklidní a zavolá Vám, až po to, že jí doprovodíte k psychiatrovi. Obrátit se v takové chvíli na odborou pomoc není žádná ostuda. Naopak se to v situaci, kdy lidé drogy po několika letech vysazují, dokonce doporučuje.
Lidé, kteří sahají k drogám, často mívají psychické problémy ještě před tím, než začnou drogy brát. I z toho důvodu by návštěva psychiatra nebo psychologa nebyla od věci. Nasazení vhodné medikace na přechodnou dobu může situace značně vylepšit a pomoci Vaší přítelkyni překonat krizové období.
Kdybyste měli zájem o kontakt na konkrétné zařízení, napište, odkud jste.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.