Přítel
xxx
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, kam bych mohla zajít s přítelem pro pár rad, jak přestat užívat pervitin. Poslední dobou je přítel stále zfetovaný a když s ním o tom chci mluvit , tak po mě ještě křičí. Jelikož ho mám ráda, tak nechci jen tak ukončit vztah.Děkuji a přeji hezký den.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
myslím, že nejrozumější by bylo zajít se poradit do nejbližšího kontaktního centra pro uživatele drog. Jsou téměř ve všech větších městech. Můžete tam zajít společně s přítelem, ale klidně se můžete o problémech zajít poradit i vy sama. O vaší situaci a o tom, jak se přítel ke svému užívání pervitinu staví mnoho nepíšete, ale z toho, co uvádíte, mám dojem, že přítel v současnosti nemusí být ke změně svých postojů naladěn úplně vstřícně. Pokud společnou návštěvu kontaktního centra odmítne, objednejte se klidně sama a v rámci osobní konzultace můžete s pracovníkem centra probrat podrobně, jak se k příteli chovat a případně jej motivovat k nějakým pozitivním změnám. Protože problémy s užíváním pervitinu musí chtít řešit především on sám.
Je hezké, že nechcete jen tak vztah ukončit a příteli máte zájem pomoci, ale bylo by dobré, abyste nezapomněla také na sebe a dala si ve vztahu nějaké hranice, kam až ve své pomoci a podpoře jste ochotna zajít. Pomáhat někomu, kdo o to nestojí, je časem velmi vyčerpávající a většinou to k pozitivním změnám nevede.
Aktuální seznam kontaktních center s vyhledáváním podle regionu najdete např. na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci.
Přeji hodně sil a buďte na sebe opatrná.