substituce
dany
dobrý den, již jsem 11let na metadonu a kvůli rodině chci odejít ale nevím jak to uělat. snižuji velmi pomalu mám 85mg momentálně tak se chci zeptat na kolik by stačilo snížit než nastoupím na detox.A jak dlouho trvájí abstinenční příznaky.děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud vím, na detox se obvykle chodí na dávkách kolem 30 mg. Odvykací stav trvá v akutní podobě ne příleš dlouho, v zásadě, během 2-3 týdnů jste v normě, a ani předtím to není žádná tragedie. Jen počítejte s tím, že budete dosti polámaný, nějakou dobu - ona se reakce těla dosti změní a najednou zjistíte, že máte části těla, o kterých jste vůbec nevěděl. :-) Také asi budete špatně spát, dosti na to pomáhá meduňka lékařská. Zklidňuje spí se vám pak lépe. Taky možná pouvažujte o nějakém terapeutovi, nebo zůstaňte ještě nějaký čas v kontaktu s lékařem, nebo psychologem z metadonového centra.
A dejte si pak pozor na alkohol a bnzodiazepiny. Hodně lidí se po vysazení rozjede s alkoholem nebo benzodiazepiny. Držím palce, kdybyste chtěl ještě napsat, ...
P.s. Ještě maličnkost, kdybyste začal relapsovat, brát, ... Tak vyražte svižně na metadon - buď se jen poradit a nebo se vrátit zpět. Celkem obvyklé je, že se klienti stydí a dorazí až když je fakt průser.