Pervitin
Daniela-Lisa
Dobrý den,můj manžel kterému je 21 asi začal s drogama,našla jsem u něj v autě \"psaníčko\" a i pytlík s pervitinem a tvrdí mi že to nebere,ale má rozšířený zorničky třeba jen dvě hodiny,nedokáže vklidu sedět,povídá třeba hodinu,pak se zasekne nad psaním a takhle je to celou noc...Tak jsem se chtěla zeptat jestli když se večer zasekne chvíli nad psaním že ani nemrká,pak zas na povídání,tak jestli tu drogu užívá??Prý u něj v práci kolegové si dávají plech..

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
z vašeho popisu situace bych si troufla říci, že váš partner s velkou pravděpodobností pervitin užívá. Otázkou nyní zůstává, jak s problémem hodlá manžel naložit, pakliže pervitin ve svém životě jako problém vnímá a jak se k tomu chcete postavit vy sama. Možná by mohlo pomoci zajít to někam probrat osobně. Ať společně s manželem nebo jenom vy.
Kdybyste měla zájem (a váš manžel), můžete se společně obrátit na některé z pražských kontaktních center, případně vy sama například na Poradnu pro rodiče a blízké. Tato zařízení se na poradenství v této problematice specializují a určitě by vám konzultace mohla pomoci v ujasnění si situace a dalších kroků (adresy viz níže).
Přeji hodně štěstí.
Poradna pro rodiče (a blízké) SANANIM, Café Therapy, Školská 30, Praha 1, tel. 284 824 234, 739 268 527.
Kontaktní centrum SANANIM, Na skalce 15, Praha 5, tel. 283 872 186
Kontaktní centrum Drop In, Karolíny Světlé 18, Praha 1, tel. 222 221 124, 222 221 431
Kontaktní centrum Stage 5, Mahenova 4, Praha 5, tel. 257 217 871, 605 319 926, 736 183 025