pervitin
NN
Dobrý den,chtěla bych se zeptat jakým způsobem lze zjistit,zda můj syn užívá pravidelně nebo i nepravidelně drogy(pervitin,tráva).Screening testy ukážou pouze několik dní nazpět.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
moc toho nepíšete. Netuším, zda jste již syna testovala či nikoliv. Nicméně s průkazností u Vámi uvedených látek je to takto :
PERVITIN
detekce moč = 3 až 21 dní ( při občasném užití do týdne )
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = jako u krve
THC ( marihuana )
detekce moč = 1 až 30 ( někdy i déle při intenzivní konzumaci, při občasném užití do 14 dní )
detekce krev = do 14 dní ( při občasném užití cca do týdne )
detekce sliny = jako u krve
Toto jsou orientační údaje, které máme k dispozici poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří. Vždy, ale záleží na několika aspektech, jako je především intenzita předešlé konzumace, kvalita konkrétní drogy a jak schopen je organismus se s procesem odbourávání vypořádat. Je to velmi individuální záležitost a nikdy nelze předem určit, kdo kdy již bude zcela beze stop.
Pokud máte podezření, že Váš syn užívá drogy, doporučuji se spojit s nějakým odborným zařízením specializující se na problematiku nelegálních drog a využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky. Veškerá zařízení pracující s touto skupinou tyto služby poskytují a to nezávazně, bezplatně a lze i anonymně. Bohužel, nepíšete, odkud jste. Takže bych Vás požádala, abyste napsali ještě jednou a uvedli dobře dostupná města, rádi Vám vhodné zařízení doporučíme. Nebo se podívejte na www.drogy-info.czmapě pomoci, po zadání kraje a města, vyhledáte veškerá Kontaktní centra v celé ČR, vyberte si to, které máte nejblíže. Pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na kolegyni, která se specializuje přímo na práci s rodiči závislých osob ( kontakt níže ). V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru probrat vše potřebné. Doplnit si chybějící informace, poradit se jak vhodně pokračovat dále, kdy a za jakých podmínek testovat, jaká nastavit doma pravidla, jak se synem lépe komunikovat a tím jej i třeba lépe motivovat k pozitivní změně atd...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
pro více info se podívejte sem www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR )
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.