Pervitin
Plolipop
Dobrý den, můj hodně blízký kamarád, bral dříve dost pervitin,poté nastoupil dobrovolně na léčení do Bohnic. nepíchal si, šňupal. Kde po 3 měsících podepsal reverz a odešel. V současné době si dá jen příležitostně cca 4x do měsíce. Je možné, aby pokud chce s tím uplně zkoncoval a co je k tomu potřeba?Je možné v praze docházet k nějakému psychiatrovi na doléčení??
Předem moc děkuju

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud kamarád konzumuje 4x do měsíce, dala by se jeho konzumace hodnotit jako ,,kontrolované braní", spíše nežli příležitostné. Doléčení je samozřejmě možné, ale dle toho co píšete, v tuto chvíli by spíše potřepal samotnou léčbu. Doléčování je následná péče, je to služba určená uživatelům nelegálních drog, kteří úspěšně prošli léčbou a v tomto jej doléčovací proces pomáhá podpořit a udržet abstinenci, obstát v různých zatěžkávacích zkouškách atd... Váš kamarád neabstinuje, takže bych v tomto případě doporučila tento postup.
Podívejte se na stránky naší organizace www.sananim.cz a zadejte Denní stacionář DST = zde naleznete veškeré informace o tomto zařízení, které poskytuje ambulantní léčbu. Kamarádovi byste měl doporučit, aby se na toto zařízení obrátil. Dále se podívejte na Doléčovací centrum DC = na tuto službu by mohl kamarád plynule navázat po absolvování léčby v DST. Léčba závislosti je proces, který má své etapy. Aby byla léčba účinná, je nutno projít všemi.
Pokud byste se chtěl více a konkrétněji poradit, můžete využít Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké = též na těchto stránkách informace a kontakt, zadat Poradna pro rodiče PPR.
Kdybyste po přečtení informací o jednotlivých zařízeních měl další případné doplňující dotazy, klidně opět napište, ráda Vám je zodpovím.
Zatím se mějte hezky, s pozdravem Markéta K.