Kožní onemocn
Mary Aguti
Preji hezky den!
Uz nekolik malo let uzivam pervitin. Nedavno po jednorocni abstinenci jsem do toho opet spadla, a to doslova ´po hlave´. Uz dva mesice beru temer v kuse (vzdy prestavka jednou za cas jen par dnu) a narazila jsem na mensi problem, ktery me doposud nepotkal- prazvlastne se mi loupe kuze na rukou a na nohach. Zajimalo by me, zdali je to nejaka kozni choroba (ci parazit/odezva vysilenych jater) z nadmerneho uzivani vyse zminene drogy. Vsimla jsem si totiz, ze pritel mel kdysi (a nyni tez) to same. Popr. muzete me blize informovat o rizikach a typech koznich onemocneni ci alergickych reakci pri uzivani \"P\"?
Vrele dekuji za odpoved!
S pozdravy,
(pseudonym) Mary Aguti

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
popisujete, že na svojí kůži po dvou měsících intenzivního užívání pozorujete nepříjemné změny. Jde o loupání kůže na rukou a nohou (nepíšete, jestli jde hlavně o chodidla a dlaně, nebo něco jiné, ani jak loupající se kůže vypadá - barva, vlhkost, svědění apod.). Zmiňujete se, že jste nikdy dříve podobný problém neměla. Nyní ho máte nejen Vy, ale i Váš přítel. Ptáte se na možné alergické reakce nebo kožní onemocnění a zda by to nějak mohlo souviset s užíváním pervitinu.
Bohužel Vám takhle na dálku nedokážu odpovědět. Takhle na dálku podle chabého popisu, navíc nejsem lékař ... nejlepší by bylo, kdybyste se vydala za kožařem, nebo k internistovi, resp. svému praktikovi, který Vás odešla na podrobnější vyšetření.
Na jednu stranu je možné, že jde o alergii na některou ze složek pervitinu. Zvláštní by ale bylo, že byste na ni byli alergičtí oba - jak Vy, tak přítel. Spíš bych to tedy tipovala na nějaké infekční kožní onemocnění. Může jít třeba o nějakou plíseň. Navíc je léto, oblast chodidel a rukou vydá hodně potu, a užívání pervitinu to může jedině podpořit.
Spousta kožních onemocnění nijak zvlášť nebolí, ale bývají esteticky i pocitové nepříjemná. Většinou znamenají buď napadení něčím zvnějšku, nebo jde o symtom nějakého, třeba i vážného vnitřního onemocnění (sama zmiňujete játra). Rada zní - zajděte s tím ideálně oba k doktorovi!
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.