strach
veruna
dobrý den, já mám takovej problém.. mám kamaráda kterej říká že už rok nebere pervitin.. ale když se něco řekne špatně nebo se mu to nelíbí tak hned vyletí.. a chodá se nepředvídatelně... já mám strach že je zase zpátky na piku a že lže mě a i sví přítelkyni a svému okolí... poradili by ste mi jak mu můžu pomoct... nebo jak zjistím že nám doopravdy nelže že nic už nebere... a jak se vysvětlý ty jeho častý změny nálad... ??? je mu 20 a přímo z Prahy...můj kamarád bral už od 14 let pervitin... bral ho dost často... mě ted tvrdí že je rok čistej ae má nepřekonatelně častý změny nálad.... jeho přítelkyně je z něho na mrtvici už neví co má dělat protože pokaždý když něco udělá aby mu udělala radost tak on na ni ještě vyletí a seřvejí jako psa... prosím poraďte je to důležitý... děkuju moc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
toto se bohužel nedá moc dobře hodnotit po internetu a bez osobního kontaktu dotyčné osoby, které se potíže týkají. Změna nálady může způsobit užití drogy, ale stejně tak ji může způsobit cokoliv jiného ( stres, obava, nejistota, potíže v práci atd. )...
Pokud jde o obtížnou komunikaci s Vaším kamarádem, doporučila bych Vám nebo lépe přímo kamarádce ( jeho přítelkyni ), aby osobně navštívila kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Mohla by se lépe poradit jak s partnerem komunikovat, jaká nastavit pravidla a jak ho i třeba lépe motivovat k nějaké pozitivní změně, doplnit si chybějící informace atd...Zdá se mi to jako nejrozumnější možné řešení, v tuto chvíli. I s ohledem na to, že na řešení podobných problémů, je osobní kontakt nejúčinnější. Poradenské služby jsou zcela bezplatné.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ
pro více info www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /
Zatím se mějte hezky, můžete nám pak napsat, jak se situace dál vyvíjí a zda jste služeb poradny využili.
S pozdravem, Markéta K.