Léčba závislisti na heroinu
gira
Dobrý den,ráda bych se zeptala,kam by mohl jít přítel na detox v Praze.Je závislý na subutexu a požádal mne,jestli bych mu pomohla.V práci si bere dovolenou na 14 dní a v této době by chtěl abstinovat.Nemohu ho bohužel vzít k sobě domů,tudíž nevím,kam se mohu obrátit.Děkuji moc...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
dobře, že píšete. Absolvovat detoxifikaci v domácích podmínkách bych nedoporučovala, mohou nastat zdravotní komplikace a pod lékařským dohledem může být použita i vhodná medikace, aby abstinenční syndrom byl lépe snesitelný.
Nástup na detoxifikační jednotky pomáhá zprostředkovat Kontaktní centrum, nejlépe uděláte, když se s K-centrem co nejdříve spojíte a další kroky budete řešit s pracovníkem K-centra. Pomohou Vám vše zařídit.
Kontaktní centrum, o.s. SANANIM
Na skalce 819/15
Praha 5
tel : 283 872 186
email : kacko@sananim.cz
provozní doba : PO 13.00 - 20.00, ÚT+ST+ČT+PÁ 9.00 - 20.00, víkendy+svátky 13.00 - 20.00
pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat Kontaktní centrum KC /
Také bych doporučila požádat v K-centru o zprostředkování nejen detoxifikace, ale následně i léčby, aby přítel navázal a byl v průběžném kontaktu s odbornou pomocí. Takto bude mít mnohem větší šanci abstinenci udržet trvale a své potíže lépe zvládnout. Vy - jakožto blízká osoba se můžete obrátit na tuto poradnu, která se specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog a využít tak poradenství pro partnery. Vše bezplatně.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
email : ctrnacta@sananim.cz
pro více info www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /.
Do Poradny je nutno se nejdříve telefonicky objednat. Do K-centra můžete přijít kdykoliv během provozní doby, doporučuji ale se také objednat. Pokud o Vás bude pracovník předem vědět, bude mít na Vás dostatek času a nebudete muset čekat.
Přeji, ať vše dobře dopadne, příteli hodně sil. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.