co teť?
Rony
Dobrý den,muj problém zní asi takhle:Byl jsem 5let nitrožilně závislí na heroinu,absolvoval jsem léčbu a 7let abstinoval.Zhruba před 16dni jsem si s kamarádkou zakouřil opium z makovic a od té doby kouřím každý den.Začal jsem si říkat tento den zahulim naposled a asi 12den jsem vynechal a začal jsem už na sobě pociťovat slabé abstinenční příznaky,takže jsem zkončil opět na poli z makovicemi.Bydlim na vesnici a roste mi to přímo za barákem.Dnes je to 16tý den co každodenně kouřim a pociťuju,že jen tak přestat se mi už nedaří.No a teť nevim co dál,hrozně nerad bych byl aby to dopadlo tak,že až skončí makovice,tak se vrátím opět k heroinu.Mám už uplně jiný život a nedokážu si představit,že po 7letech abstinence se k tomu znovu vrátím.Myslim,že pomýšlet na léčbu,když to zatím beru takhle krátce je příliš brzké,takže nevim co přesně bych teť měl udělat.Pomýšlel jsem na ňejakou krátkou léčbu subotexem,abych přešel ty abstinenční přiznaky.Nebo co myslíte vy,prosím o radu.Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
sedm let jste úspěšně abstinoval, takže víte, že to jde...zajisté jste toho musel hodně zvládnout, s ledasčím se poprat a jistě Vás to stálo plno úsilí. Rozhodně by byla Velká škoda hodit teď vše za hlavu. Jak se bude Váš život ubírat dále, záleží především teď hodně na Vás, ale rozhodně, pokud Vaše ,,zakopnutí" včas zastavíte, může to být pro Vás do budoucna velká a cenná zkušenost. Doporučuji sebrat odvahu a navštívit co nejdříve Kontaktní centrum a pohovořit o všem co se stalo. Pracovník situaci vyhodnotí a doporučí další vhodné kroky. Případně potřebné pomůže zařídit. Zda by byla ve Vašem případě zapotřebí další léčba či léčba substitucí, já bohužel takto na dálku nepoznám. K tomu je zapotřebí osobní kontakt a pohovor.
Takže, seberte odvahu, vzpomeňte si na to, co vše jste již dokázal a navštivte Káčko co nejdříve...budu držet palce a věřím, že to zvládnete. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak to s Vámi dále vypadá a zda jste K-centrum navštívil...
S pozdravem Markéta K.