odpověď
krusov
Děkuji za odpověď,jsem zdravotník s praxí na ARO,ale nyní jsem na mezinárodním setkání mládeže a máme podezření že adolescenti z Ruska něco užívají a aplikují si pod jazyk,možná,že zelenými bombony jen vše maskují.Nerada bych,aby zde vznikl nějaký problém,proto jsem se na vás obrátila s tímto dotazem.Existuje nějaká droga,která se může ve formě prášku aplikovat pod jazyk?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, není mi úplně jasné, jestli se ptáte v souvislosti s dotazem týkajícího se zelenání jazyka po možném požití drogy, na který jsem odpovídal, či jedná li se o úplně nový dotaz. Nepíšete zde o žádných dalších tělesných, či duševních příznacích, podle kterých by se dala podobnost nějaké droze, byť jen aspoň minimálně takto na dálku specifikovat. Nerad bych situaci zlehčoval, ale jestli je zelený jazyk Vašich ruských svěřenců na taboře jediným příznakem, který jste zaregistrovali, nejspíš půjde o planý poplach. Ano, existuje mnoho drog, které užívají vložením pod jazyk. Nejčastěji z běžně dostupných to bývá LSD, které mívá ale tak zřetelné účinky, zejména změněné chování intoxikovaných, že byste si jich s největší pravděpodobností bezpečně všimli. Věšina dalších drog v tuhém stavu se dá díky schopnosti vstřebávat se přes sliznice, také takto aplikovat. Zkuste proto vypozorovat nějaké jasné příznaky intoxikace a konzultujte situaci s vašimi kolegy na táboře. Pokud nikdo z vás žádné neobjeví, tak děti raději netrapte a nechte je si užívat si letních prázdnin. Pokud ale chcete mít úplný klid, můžete v krajním případě pužít některý z multitestů, který zakoupíte v každé lékarně a lze jimi detekovat většinu běžně užívaných drog bezpečně ze slin. Riskujete tím ale možnost, že budete muset vysvětlovat důvody testování dětí nejen, ale zejména rodičům vašich svěřenců.
Budeme rádi, napíšete li nám, byla li Vám naše odpověď užitečná a rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Krásné, klidné pracovní prázdniny a spousty slunce Vám přeje Amrit Sen.