Bezradnost
Ali 50
Dobré odpoledne,mám závislou dceru,několikrát hospitalice na PL,substituční léčba,psychiatr.vyšetření-duševně zdravá,inteligentní.Dcera má strašné výkyvy v chování,velká agresivita,zároveň lítost,melanchlie,nesamostatnost,nemožnost najít si práci (kvůli vzhledu - kérky,morbidní vzhled - líčení, vulgarita,drsňačka..). Po rozvodu s jejím otcem - alkoholikem žijeme u přítele, velice slušného člověka, který ale nezvládá život s mou dcerou pod jednou střechou.On ji živí - otec na ni neplatí,ale dcera si toho neváží. Je ji skoro 22 let. Mám ji vyhodit na ulici?Nemám to srdce,ale jinak příjdu o přítele,nervově se mi zhroutí. Jeho děti k nám ani nechodí kvůli chování mé dcery.Mám ostudu před sousedy.Nikdo mi nedokáže poradit. Mám zradit své dítě? Nebo odejít do podnájmu od svého přítele,kterému bude 58 let a nemá sílu s ní žít v jednom bytě.Dcera vyznává satanismus a já jsem katolička i můj přítel.Dovedete si ty denní hádky představit? Odstěhovat se ale nechce - dcera,že beze mě nemůže žít.Ani citově ani finančně.Oslovuje mě krávo,svině,...ale někdy maminečko, Alenko nejdražší,zemřu,jestli mě opustíš kvůli cizího chlapa..My s ním žijeme 10 let,ale dokud nezačala s drogama,vše bylo fajn.Teď říká, že když ji vyhodím,podpálí nám v noci byt,nebo něco zlého že udělá. Prosím poraďte,je to moje dítě.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
po pravdě řečeno ve snadné situaci rozhodně nejste. Rozhodnout se, zda dát přednost partnerovi či dospělé dceři je velké rozhodnutí a jediný kdo jej můžete učinit, jste Vy sama. Na toto žádná obecná rada není. Co bych, ale určitě doporučovala, vyhledat nějakou poradnu, kde se můžete o všem podrobněji a především osobně poradit. V tomto směru, je osobní kontakt rozhodně nejúčinnější.
Pokud by Vám byla Praha dostupná, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s rodiči závislých osob. Můžete s ní bez obav pohovořit o všem co je třeba a postupně nalézt nějaké vhodné řešení. Nejenom, že se poradíte, také získáte podporu, kterou si v takto náročném období bezesporu zasloužíte. Veškeré služby jsou bezplatné.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
více info na www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR )
Zatím se mějte hezky, přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.