Rychlá droga?
Danik
Dobrý den do poradny. Měl jsem velmi nepříjemný zážitek, naštěstí s dobrým koncem, přesto by mě zajímalo, o co mohlo jít. S přítelkyní jsme byli na disko-lodi, já se dal do řeči s jinými lidmi a později v noci si všiml, že u baru přítelkyni chytají za ruku, za pas 3 \"ořetězovaní\" habáni. Na první pohled bylo vidět, že je jí to zprvu nepříjemné, dostala od nich skleničku drinku, údajně hořké chuti, hnědé barvy (jako kola), vypila necelou 1 dcl, ale odložila ji, neboť jí nechutnala. Já ihned šel zakročit, vše se odehrálo velmi rychle, pánové mi bez obalu sdělili, že mi zaplatí (v lepším případě) a ať si jdu po svých a přítelkyni že si odvezou k sexu... Situace byla velmi silně vyhrocená, ale podařilo se mi ji spěšně odvést pryč, takřka prchnout. Přítelkyně byla původně zcela střízlivá, vypila v průběhu 4 hodin jedno pivo a pár třetinek vody, disko je pro ní především tančení a není žádný nováček. S odstupem asi 15 minut od vypití zmíněného drinku v době odchodu začala vypadat jak \"zfetovaná\", nebo jako totálně opilá, další asi 1/2 hodinu pěší cesty se jí neskutečně motaly nohy, ptala se mě co jí to dali, říkala, že se cítí neskutečně šťastně, euforicky, vrhala se na kolemjdoucí lidi, chtěla je všechny objímat, zvonit na domovní zvonky, zastavovala mě na chodníku a vykřikovala, že chce sex... Chvílema se jí naopak zavíraly oči, usínala tak říkajíc v chůzi, měla omezenou mimiku tváře, skelný pohled. Stěžovala si na hlad, cestou ještě z fastfoodu snědla pizzu a bagetu, ale nechtěla nic pít. Jakmile jsme usedli do auta, téměř okamžitě usnula. Doma jsem se o ní musel postarat, svléknout jí, vše si nechala líbit, ničemu neodporovala, jen si stěžovala na zimu. Druhý den říkala, že poslední co si pamatuje, byl odchod z lodi, pak už nic, totální okno. Po probuzení si stěžovala na žaludeční nevolnost. Nechci domýšlet, co by se stalo, kdybych s ní nebyl... Co jí to proboha mohli dát, takhle rychlý nástup a silný účinek? Vypila půlku sklenky, co by se stalo, kdyby vypila vše?!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vaše přítelkyně měla opravdu obrovské štěstí, že jste s ní byl. Asi by to nedopadlo vůbec dobře, ale raději to opravdu nedomýšlet...Těžko říct podle Vašeho popisu - který je ještě zprostředkovaný a přítelkyně si toho zřejmě moc nepamatuje. Teoreticky mohlo jít například o kolu (proto hnědá barva), ve které byly rozpuštěny ve větší dávce tlumivé léky (proto hořká chuť, následná malátnost, usínání...) v kobinaci s něčím povzbudivým, ať už nějakým přípravkem, který podporuje u žen uvolnění a  chuť na sex, nebo s pervitinem, kokainem, některou z party drog atd. Většinou se při takových událostech jedná o kombinaci různých látek v různém poměru a množství (obvykle dost velkém), které mají za úkol oběť hlavně omámit natolik, aby se ničemu nebránila a nic si nepamatovala. Stadium, kdy byla Vaše partnerka euforická, je spíš jen takový mezistupeň. Pokud by vypila sklenku celou, upadla by nejspíš rychleji do stavu, ve kterém jste ji zažil doma.
V každém případě jde o velmi závažnou záležitost a bylo by dobré upozornit majitele nebo obsluhu disko-lodi, kde se událost odehrála, co se v jeho podniku děje. Pokud tedy máte důvěru, že se to neobrátí proti Vám (také jste Vy ještě mohl skončit v nemocnici). V opačném případě bych alespoň varovala známé, kteří tam chodí a asi bych se tomu podniku už na vždycky vyhnula. Je dost pravděpodobné, že ti tři tam nebyli poprvé ani naposledy.