Léčba
Míšalka
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli si myslíte,že je nutné abych se šla léčit pod nátlakem přítelových rodičů, který zjistili ,že berem drogy(pervitin)?no spíš jde o to,že,přítel má přímací zkoušky na VŠ už v srpnu a díky mě,aniž bych já si to uvědomovala se na ně neučí a nepřipravuje,jelikož nemá volný čas,protože když ho má tak ho tráví se mnou, ale to já přeci neovlivním..A jeho rodiče mi doporučili na půl roku do komunity, ale spíš si myyslím,že se mě chtějí zbavit, aby se jejich syn připravil na školu a na mě se vykašlal, jelikož pokud potřebuji léčení já ,tak si myslím,že on také.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Váš dotaz na mě působí trochu komplikovaně, tak ho pro jistotu zopakuji.
Ptáte se, jestli je potřeba, abyste se šla léčit pod nátlakem rodičů přítele.
Nepíšete nic o tom, jak dlouho a jakým způsobem užíváte. Nepíšete, že byste měla pocit, že máte nějaký problém s užíváním. Zmiňujete, že jestli léčbu potřebujete Vy, tak Váš přítel taky. Máte tedy pocit, že byste měli nastoupit do léčby oba?
Nedovedu si dost dobře představit, jak na tom s pervitinem vlastně jste. A proto nejsem schopná odpovědět na otázku, jestli léčbu (nebo jinou pomoc) opravdu potřebujete. Jestli jste plnoletá, nikdo Vás do léčby násilím nedostane. Jestli nejste, mohou Vás na detox a následně do léčebny odvést Vaši vlastní rodiče.
Přítelovi rodiče by Vás raději viděli v komunitě, protože si od toho slibují, že se syn začně připravovat na přijímací zkoušky na vysokou školu. Když je s Vámi, tak se na ně nepřipravuje. Proto jejich starost chápu. A věřím, že když byste si o tomto problému promluvili s přítelem, dokázali byste to zařídit tak, že by zvládl trávit čas s Vámi a zároveň se připravit na přijímací zkoušky. To ale záleží na vás dvou.
Mě by mnohem více zajímalo, jak celou situaci vnímáte Vy sama. Jak si vysvětlujete obavy rodičů svého přítele? Jestli máte sama pocit, že je všechno v naprostém pořádku, nebo sem tam také pochybujete? A jestli ano, o čem?
Závislost na pervitinu se rozvíjí nenápadně a lidé mají často poměrně dlouhou dobu pocit, že vše mají pod kontrolou a mohou (kdyby chtěli, ale v tu chvíli nechtějí) kdykoli přestat. Navíc bývají počátky užívání pervitinu spojené se spousou skvělých zážitků: spousty energie, vysoké seběvedomí, nízká potřeba spánku, jídla (s tím souvisí i hubnutí) apod. Pokud člověk takové pocity v normálním životě příliš nemá, těžko se jich vzdává.
Přítelovi rodiče považují za podstatné, aby nastoupil na vysokou školu. Víte, co si o tom myslí on? A co byste si přála Vy? O své budoucnosti se vůbec nezmiňujete...
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.